Författare Ämne: Soffa och 2 Fåtöljer  (läst 3199 gånger)

BittaMi

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
Soffa och 2 Fåtöljer
« skrivet: ons 24 sep 2008 18:14:52 »
Har en gammal soffgrupp som jag inte vet åldern på. Någon som kan hjälpa mig md en ungefärlig datering, Funderar på om jag ska sälja den eller skänka den till loppis. Har den något värde tror ni???

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Soffa och 2 Fåtöljer
« Svar #1 skrivet: ons 24 sep 2008 19:09:00 »
Kom nyss hem från en loppisrunda. På ett ställe fanns två fåtöljer, tämligen lika dina, pris 70 euro/st. Jag vet inte hur realistiskt priset är, men så förfärligt långt ifrån sanningen ligger det nog inte. Ã…ldern blir också en gissning, 30-40-tal.

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Soffa och 2 Fåtöljer
« Svar #2 skrivet: tor 25 sep 2008 22:46:47 »
Har en gammal soffgrupp som jag inte vet åldern på. Någon som kan hjälpa mig md en ungefärlig datering, Funderar på om jag ska sälja den eller skänka den till loppis. Har den något värde tror ni???
Den verkar ju vara i skapligt skick..så försök att sälja den du :) det är ofta man bara ser en eller två fåtöljer, och ingen soffa, så prova du så kan du väl tala om hur det går.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Soffa och 2 Fåtöljer
« Svar #3 skrivet: fre 26 sep 2008 08:06:52 »
Ja, det här är trettiotal. Kul med en soffa också. Än så länge ligger priserna lågt, men det här är något som borde komma snart, även om möblerna är lite tunga. Soffan är nog svårsåld, men om någon är intresserad av en hel grupp så har de ju verkligen ett tillfälle. Två-tretusen borde du kunna få i alla fall för hela gruppen om stoppningen är bra. Väntar du några år kanske du får det dubbla, vem vet :).
Allt går.

BittaMi

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
SV: Soffa och 2 Fåtöljer
« Svar #4 skrivet: fre 26 sep 2008 10:36:52 »
Jag misstänkte nästan att det kunde röra sig om 30-40tal. Får försöka sälja den då kanske.. :-)
Har hjälpt en äldre släkting att röja ur ett hus, så det har blivit så mycket gamla saker så man blir nästan fartblind efter ett tag. Till slut orkar man liksom inte längre och klassar allt som skräp. Fast just nu har jag fyllt hela min källare och sommarstuga med saker av äldre modell!