Författare Ämne: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!  (läst 17780 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« skrivet: mån 17 mar 2008 14:17:13 »
Ikväll skall jag åka och titta på ett bord med svarta ben. Håll tummarna för mig att det är rätt bord, eller att det åtminstone går att ha till mina möbler.

Det är litet, har tidningshylla, skall vara femtiotal, skall vara i teak och har svart underrede.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #1 skrivet: mån 17 mar 2008 14:23:56 »
jag håller tummarna!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #2 skrivet: mån 17 mar 2008 14:24:31 »
Jag håller tummarna och stortårna för din skull.  ;D ;D ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #3 skrivet: mån 17 mar 2008 16:53:10 »
det vore roligt om det funkade, skall åka ikväll om vädret tillåter. Här har vi plötsligt fått vinter efter den lååånga hösten.

Har sökt såå länge, sist jag hittade ett så var det designhörnan i södertälje som annonserade ut ett sådant på blocket, men han ville tyvärr inte skicka per bussgods, och det har jag sörjt sedan dess. Detta är nog snäppet mindre, men jag vet inte om det är samma serie som sagt; efter mer än ett år utan bord till, så behöver det dock inte vara det, priset är såpass att jag kan tänka mig att ha det "sålänge" om det är så.

Nu behöver jag bara en nätt liten matta också. Någon som har tips på mattor från tiden, som går i grått och mörk turkosaktigt? Ryan, när kom den?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #4 skrivet: mån 17 mar 2008 17:19:37 »
Du såg vad Anja hade under soffbordet (string perstorp) här nedan, hon pratade om den vid tillfälle, man det gick in i ena örat och ut ur det andra, man kan nog fråga henne menar jag, då hon kan nåt om tidens mattor.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #5 skrivet: mån 17 mar 2008 17:33:16 »
Du såg vad Anja hade under soffbordet (string perstorp) här nedan, hon pratade om den vid tillfälle, man det gick in i ena örat och ut ur det andra, man kan nog fråga henne menar jag, då hon kan nåt om tidens mattor.

Det vore roligt att veta när de kom, jag har just samma matta som hon har under sitt bord, då vore det enkelt och löst. Kanske förrästen, jag har köpt och sålt flera ryor för att de inte riktigt matchar färgen när de kommer till men nu har jag ju ett bord ochså som tar sin del av helhetsintrycket, då blir det kanske mindre över till mattan.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #6 skrivet: mån 17 mar 2008 19:38:07 »
Jag har hämtat bordet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inte riktigt samma serie, men jag tror att det kommer att funka aldeles ypperligt ändå.

Ã…h, det är såå fint! Kommer att gifta sig perfekt med min golvlampa om inte annat, just nu står det i bilen, skall åka till min soffgrupp imorgon och montera ihop dem, allihop, och då får jag ju ändra placering och innehåll i min hylla med. Skall bli såå kul!

Hamnade hos en retrofantast, som jag genast tog tillfället i akt att bjuda hit.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #7 skrivet: tis 18 mar 2008 13:05:55 »
Men kikarbara vi ville ju se en bild ju......

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #8 skrivet: tis 18 mar 2008 13:14:17 »
Men kikarbara vi ville ju se en bild ju......

Det kommer, det kommer. Allt blev lite fördröjt efter gårdagens chock som jag har beskrivit i en annan tråd. Hade både tänkt hinna kika i skapande hem efter plastbandsinstruktion, åkt och satt ihop möblerna, flyttat om min bokhylla och ta bild, istället blev det två resor till djursjukhuset som ligger sådär en 4-5 mil från oss.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #9 skrivet: tor 20 mar 2008 18:41:50 »
Nu har jag fått ihop grejjerna, och det blev så bra så! Storleksmässigt är det helt perfekt, något som jag trodde skulle vara svårt att hitta ett bord som är tillräckligt litet för min miniatyrgrupp.

Visar här dem ihop, och så en bild på min lampa, som är lite småsöt den med.


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #10 skrivet: tor 20 mar 2008 18:44:23 »
Funderar på om stålmannen skall få bo ovanför på väggen trots att han egentligne är lite för stor och förmodligen lite för ny, men han är kul om inte annat.

Och så en av mina två barstolar. Märka med något tjosan och danish design. Har tyvärr en lite för ny bardisk, sjuttiotal, men den är hur praktisk som helst.
Så på önskelistan finns då en femtiotals bardisk samt taklampa som gifter sig med rästen.

Och nu skall jag börja leta lite roliga småmönstrade textiler med rätt färger, grått, blått och turkost.
Mattan är jag lite skeptisk till, fick inte riktigt rätt färger på bilden, den är lite väl lila.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #11 skrivet: tor 20 mar 2008 19:08:08 »
=)! Jag måste berätta en liten anekdot om min stålmannentavla. Den sitter för närvarande över barnvagnarna i min secondhand, och jag hade en liten pojke som stod och tittade på den länge och väl. Mamman gick och kollade kläder. Efter en stund så gick han ut till sin mamma och viskade något som jag inte hörde. De gick tillsammans ut till tavlan och mamman började läsa för honom "Potatisätare orkar mer" och så läste mamman högt om proteiner, järn och vitaminer. Varenda litet ord lästes högt. Mamman gick tillbaka till kläderna och pojken stod kvar och tittade på stålmannen. Nåja, så långt så väl. Ett par veckor senare kom mamman tillbaka, och skrattade gott. Hon hade tröttnat på potatis. Sedan de läst bilden hade hon fått koka potatis till pojken varje kväll, för han skulle bli lika stark som Stålmannen. Till saken hörde att han inte gillat potatis tidigare. (det är ju en gammal Felix-reklambild).

Så, så kan det gå om stålmannen föredrar Potatis!!  ;D

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #12 skrivet: tor 20 mar 2008 19:31:52 »
Nu har jag fått ihop grejjerna, och det blev så bra så! Storleksmässigt är det helt perfekt, något som jag trodde skulle vara svårt att hitta ett bord som är tillräckligt litet för min miniatyrgrupp.

Jag måste säga att bordet passar helt perfekt ihop med soffan och fåtöljen!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #13 skrivet: tor 20 mar 2008 19:36:35 »
Jag måste säga att bordet passar helt perfekt ihop med soffan och fåtöljen!

Tack, roligt att höra att någon annan utöver jag själv tyckte att de gick ihop, trots att soffan och fåtöljen har fyrkantiga ben, medan bordet har runda ben. Jag trodde att det kanske skulle märkas, men det är inte så iögonafallande, speciellt inte när det är tillräckligt litet/perfekt i formatet (enligt min bedömning).

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: ... jag har kanske hittat ett bord; håll tummarna för mig!
« Svar #14 skrivet: tor 20 mar 2008 19:38:15 »
Tjusigt ;) Måste säga att barstolen är riktigt jätteläcker. Hat inte sett någon liknande förut.
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))