Allmänt > Fria diskussioner

Bertil har kommit hem!!!!!

(1/13) > >>

kikarbara:
Jag måste berätta för någon; familjen är i upplösningstillstånd, dottern har tårar som sprutar åt alla håll så hennes svarta mejk har runnit all världens väg. Bertil har äntligen äntligen äntligen kommit hem!!

Bertil har inte visat sig hos oss sedan slutet på augusti eller något sådant. Vi har diskuterat hans öde och enats om att han förmodligen ligger i ett dike eller vid en vägkant eller sprungit bort eller något sådant... för ett halvår sedan lite drygt såg vi en annons på blocket "någon som känner igen mig?" med bild och jag undrade om inte det var han. Vi hade lite mailkontakt, men det fanns ett par skillnader som avgjorde att det inte kunde vara han utöver massvis av mil. Vi fick inse loppet kört, vår älsklingskatt skulle aldrig komma tillbaka och vi skulle aldrig få veta vad som hänt...

Ikväll jamade det utanför dörren, dottern öppnade väl förvissad om att det måste vara Berit. Och så hör jag hur hon skriker helt hysteriskt, som utan mål, bara ett vettvilligt illskrik. -Vad i hela friden? Med tanke på att huset är långt och hon fanns i ena ändan, jag kanske 20 meter bort flera rum efter, så förstod jag att något allvarligt måste hänt, rusade mot henne och hennes skrik som aldrig tog slut. Möter upp henne i hallen, där står hon helt rödmosig, tårarna rinner och hon får inte fram ett ord, utan bara skrik som inte upphör. Jag står och tittar på henne och hon pekar mot matskålen. Major Spindel, tänker jag... men där sitter Bertil ock käkar torrfoder som om han inte gjort annat det sista, ännu större, ännu fetare och ännu rödare än sist....

Vi är numera en lycklig och hel familj igen!
(bild kommer på vår goding).

Reseda:
VAD ända in i blekfeta h.....e gör katterna när de försvinner så där? Våra 2 kattherrar är kastrerade och försvinner i maj-juni till början av oktober då kylan kommer krypande. Vi sörjde dem som döda de två första åren det hände. Tredje året kom den ena hem i september. Den andra som vanligt i början av oktober.
2007 kom den ena tillbaka redan i augusti. Detta berodde på att han varit i slagsmål och hade en stor ful smärtsam böld på ena kinden. Han lät sig tryggt genomgå utklämmande av var mm. Sedan försvann han igen tillslutet av september. När han kom hem, hade han sällskap av den andra kattherren.

Båda är tjocka både om magen och pälsen då de kommer hem. VAR håller de hus?
Jag har frågat dem. De vägrar svara. Jag har trätit på dem, för vi varit oroliga. Inget hjälper.

Om de inte vore kastrerade så skulle jag förstå bättre att de drar på semester. Det är bara dessa 2 av alla katter vi haft som gör så här.

kikarbara:
Nää, vet ni vad?? Nu blir jag ju genast ledsen i ögat. Gissa vad som händer?

Någon står vid dörren och jamar....och vill UT!  :'(

kikarbara:
Vad han gör, utöver att slåss, det vet jag inte. Han är full av ärr och sår efter ett par goa slagsmål; men det skall tilläggas att det har varit lite hankatter i området det sista, så han kan inte ha varit i närheten... Nu går han och piper och skriker. Vad skall vi göra? Vi vill ju inte bli av med honom igen...  :'( :'( :'(

ada:
Är det inte större chans att han kommer tillbaka om han får gå när han vill?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion