Glas > Svenskt glas

Röd vas eller möjligen rött glas.

(1/3) > >>

Reggis:
Vem gör sådana här knaggliga vaser i djuprött (Rejmyrerött). Är det Rejmyre, Monkan kanske?

Chicaboom:
Enligt den här tradera-säljaren ska det vara Reijmyre (det är väl dock knappast någon garanti för att det är det)

http://www.tradera.com/ROD_VAS_FRAN_REIJMYRE_-auktion-60677178

Hur som helst tycker jag den är väldigt snygg. Lite som Reijmyres "pärlan"-mönster fast ut och in.  :) Hur hög är din?

Reggis:
Runt 25 cm. Ja va kul, där är en till. Någon som vet om de är vanliga?

JJ:

--- Citat från: Chicaboom skrivet tis 18 mar 2008 08:44:27 ---Enligt den här tradera-säljaren ska det vara Reijmyre (det är väl dock knappast någon garanti för att det är det)

--- Slut citat ---

Enligt vissa säljare så är allt rött glas Reijmyre och Monica Bratt. På loppisen i helgen såg jag en röd Randi från Gullaskruf med en lite ovanligare form. Jag frågade om priset - 250 kr! "Ja, det är ju Monica Bratt" sade säljaren. Det är det inte sade jag. "Jo, det är jag säker på" sade säljaren, och då gick jag därifrån...

Reggis:
Jag har ingen aning om vad detta är fast den är rätt tung så det är nog inte polski för de brukar vara rätt lätta. Har en ljusstake etikettmärkt med Monkan, Reijmyre och den har samma röda färg därav min antydan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion