Antikvaria > Böcker

Husmorsböcker

(1/2) > >>

convallaria:
Ada! Det finns ingen rubrik böcker!!!!!


--- Citat från: kikarbara skrivet mån 17 mar 2008 21:02:49 ---Sju delar? Vilka har du då, jag tror att jag har fem.

Skapande hemmet, fr 1954, klara civiltryckeri.

--- Slut citat ---

Härifrån hämtar jag ALL min visdom:
Husmoderns presentbok, utgivenav Ã…hlén & Ã…kerlunds förlag. Mina ex är tryckta mellan 1930 och 1937. Titlarna äro: Hemvård och klädvård, Husmoderns "Sätt-bok, del 1", Värdinnans ABC, Välkomna på kaffe!, Konservering, Bakning och karamellkokning samt Spädbarnvård.

Ovärderliga helt enkelt, men platsbandslampor var inte uppfunna på den tiden.

Jemmifer:
Jag har 100 bjudningar och Allas hemhjälp i den serien. De är tryckta 1933 resp. 1936. Har andra böcker i samma anda, hur roliga som helst.

Och jag håller med, varför ingen tråd om böcker Ada? Ett rent förbiseende från din sida och du kommer att åtgärda det innan dagen är slut, eller hur?  ;D

ada:
Japp :) jag *host* samlar ju på böcker själv...

Finns det förslag på huvudkategori?

Jemmifer:
Böcker med underkategorier typ tidningar (äger t.ex. ca 15 ex av Hem och Fritid från 70-talet, mycket balla möbler i den tidningen), priskuranter, gamla ikeakataloger (bra referensmaterial om man hittar en gammal Ikeamöbel).
Bokserier typ Husmoderns presentböcker, GODA-serien (kokböcker), Stora idéböckerna.

Jäpp det var vad jag kom på så här i en hast....

convallaria:

--- Citat från: ada skrivet tis 18 mar 2008 18:53:50 ---Japp :) jag *host* samlar ju på böcker själv...

Finns det förslag på huvudkategori?

--- Slut citat ---
Det kunde välan heta antikvaria, så kan man ta upp andra trycksaker också?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion