Allmänt > Fria diskussioner

Min nya kille, Rambo heter han, bild.

<< < (2/3) > >>

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet tis 18 mar 2008 19:15:45 ---Det här är en intelligent pippi skall ni veta trots sin storlek. Blir runt 30 år gamla och kan lära sig massvis. Kommer när jag ropar och snart kan jag lära honom att göra kullerbyttor och annat. Han gillar gurka. Trots att han är minst bland mina 3 gojor så är han kaxigast, därför heter han numera Rambo. Han är ca 2 år gammal. När han är ute och flyger är det som att ha en liten propeller surrande runt sig, skitsnabb och han kan stå still i luften som en kolibri. Han är jätteduktig. Min stora kompis, sen över 20 är, Jocke, är hans beskyddare. Hoppar in under Jockes vingar när han blir rädd.

--- Slut citat ---

Vad har du för fåglar iövrigt?

Reggis:
Inte för att jag vill nedvärdera finkar men gojor är på en helt annan nivå. Gojor umgås man med. Min stora goja (gultofsad) hjälper till när jag lagar mat. Skär jag grönsaker så bär han bort dem till salladsskålen. Han hälsar på besökare och kommer ihåg dem. Tofsen står upp när det är någon han gillar och ner när det är någon han inte gillar så ligger den ner. Brukar testa alla killar på Jocke. Står inte kalufsen upp när de ser killen andra gången så har de varit körda. Jag litar till 100 % på Jockes omdöme.

Reggis:
Kikaren, jag har numera en gultofsad papegoja (sen över 20 år), en nymfpapegoja (sällskap till toffsisen, jag jobbar ju) och nu denna dvärgpapegoja.

convallaria:
Mina fåglar heter Ganandorf, Kirke, Jadis och Mortricia. Här käkar de grädde.

Reggis:
Dom här tuffisarna fotade jag i Hedlandet, vinterbadare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion