Författare Ämne: Hemma hos JJ  (läst 85703 gånger)

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #15 skrivet: sön 23 mar 2008 19:31:25 »
Vad fint du har det!! Inga barn är hemma hos dig, va? Ha ha ha, jag för en ojämn kamp mot diverse fläckar av mer eller mindre okänt innehåll adress barnen.

Men jag resonerar som så att möblerna överlevt sen 50-talet så lär de stå pall ett par år till tills odjuren är tillräckligt stora för att förstå att mamma blir duktigt förbenad när man målar teakbordet med Tipp-ex  >:( Det var ett he..... att komma på hur jag skulle få bort eländet. Rakblad och efterbehandling med teakolja funkade....


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #16 skrivet: sön 23 mar 2008 19:46:01 »
Vad fint du har det!! Inga barn är hemma hos dig, va?

Nej, inga barn har varit i min lägenhet, med undantag för en samlarkompis son på 15 år som mest var intresserad av ett gammalt Game & Watch som jag hade köpt på loppis för en femma, så han fick det. Han var här i sällskap med fadern som bytte grejer med mig.

Fast då hade jag inte dessa möblerna. I stort sett alla möbler och lampor som ni har sett på mina bilder har jag skaffat sedan i somras, med undantag av herdemattan då. Jag vågar knappt räkna ihop vad det har kostat...
« Senast ändrad: sön 23 mar 2008 21:35:18 av JJ »

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #17 skrivet: sön 23 mar 2008 22:09:48 »
Jag blev så förälskad i ditt soffbord.....kanonvackert!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #18 skrivet: sön 23 mar 2008 22:24:49 »
Jag blev så förälskad i ditt soffbord.....kanonvackert!

Tackar! Det tycker jag också. Om du har funderat på att skaffa ett så brukar det nästan alltid finnas något ute på Lauritz. Det finns även i Palisander men då blir de riktigt dyra.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #19 skrivet: sön 23 mar 2008 23:14:11 »
Sorry JJ, jag har inte en chans att inhandla ett sådant bord, men tycker att det är trevligt att du har detta vackra bord i ditt ägo

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #20 skrivet: mån 24 mar 2008 09:28:39 »
Kommer du att köra hela kittet JJ, med kläder och frisyr också?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Hemma hos JJ
« Svar #21 skrivet: mån 24 mar 2008 10:04:51 »
Kommer du att köra hela kittet JJ, med kläder och frisyr också?

=)! Säg till om du behöver frisyrskola, min nästäldsta är en hejare på det där. ;D Hans framhår står en decimeter rakt upp innan det fallet bak med massvis av fett eller vad det nu är han använder.

Jag kanske kan lura honom att ställa upp på en manual... *asg*

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #22 skrivet: mån 24 mar 2008 10:07:02 »
=)! Säg till om du behöver frisyrskola, min nästäldsta är en hejare på det där. ;D Hans framhår står en decimeter rakt upp innan det fallet bak med massvis av fett eller vad det nu är han använder.

Jag kanske kan lura honom att ställa upp på en manual... *asg*

Nu är inte mitt hårsvall ämnat för sådana frisyrer.....................för lite lugg ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Hemma hos JJ
« Svar #23 skrivet: mån 24 mar 2008 10:10:59 »
Nu är inte mitt hårsvall ämnat för sådana frisyrer.....................för lite lugg ;D

Hm, det var ju ett problem, för så mycket har jag förstått, att luggen är det viktigaste!
 ;D

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #24 skrivet: mån 24 mar 2008 14:13:28 »
Måste, vid nästa besök i stan, ta mig upp på vinden för att titta på teakbordet som Salig Fastrar lämnade efter sig. Det kan ju tänkas vara något .....DE köpte aldrig skräp.

Är själv som ni vet totalt impregnerad mot teak och 50-tals stuk. Men........jag tittar gärna på bilder och minns....

Beundrar alla som samlar så konsekvent. Mitt samlande är bara för ögongodis.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #25 skrivet: mån 24 mar 2008 21:42:34 »
Kommer du att köra hela kittet JJ, med kläder och frisyr också?

Jag tror bestämt att du menar någon slags rockabillystil, men det hoppas jag att det inte uppfattas som (även om jag inte har något emot sådana personer). Nej, inga plastbandslampor, fladdermusfåtöljer eller jukeboxar här inte. Det finns ju olika 50-talsstilar.

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #26 skrivet: mån 24 mar 2008 23:03:04 »
Jag tror bestämt att du menar någon slags rockabillystil, men det hoppas jag att det inte uppfattas som (även om jag inte har något emot sådana personer). Nej, inga plastbandslampor, fladdermusfåtöljer eller jukeboxar här inte. Det finns ju olika 50-talsstilar.

Jag kör autentisk rockabillystil om man nu vill döpa min livsstil efter en musiktstil.Men bara för att man kör rockabillystil så betyder inte det jukeboxar,plastbandslampor och fladdermus fåtöljer även om jag diggar det också precis lika mycket som jag uppskattar en Capri soffa eller andra design prylar,jag tror du JJ skulle uppskatta en del av mina "rockabilly" vänners hem :D

MVH Micke

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #27 skrivet: tis 25 mar 2008 12:14:27 »
Jovisst, jag tycker det är läckert med andra 50-talsstilar också, men vill inte blanda allt för mycket hemma utan försöker köra så stilrent jag kan. Och förresten så har jag gjort mig av med de tre 50-talstygerna som jag visade förut. De passade inte riktigt in bland det andra tycker jag, även om jag tyckte att de var snygga.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #28 skrivet: tis 25 mar 2008 12:35:14 »
JJ, jag ser inga broderade 50-tals dukar i ditt hem. De mest typiska för den tiden är de som är broderade på skollinne. Gärna ljusgrått, ljusgult, ljusgrönt, ljusblått och ljuslila.  Mönstren innehöll rakstygn, myrgång och efterstygn. Figurerna var ofta trianglar, fyrkanter i olika färger. DÃ… på den tiden broderade vi flickor flitigt sådand dukar till våra brudkistor. Även bordstabletter i dessa färger var ett måste. JA det var tider det. Skulle vilja se nutidens flickor samlas för att brodera till brudkistan  :o ;D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Hemma hos JJ
« Svar #29 skrivet: tis 25 mar 2008 23:04:17 »
Härligt för alla flickor att ägna sig åt annat om dom vill ,likaså för alla pojkar som var tvingade att ha träslöjd. Idag är det helt okej att handarbeta eller slöjda av lust och intresse.
Tycker att det är häftigt med killar som virkar och stickar, vilket jag inte behärskar.