Författare Ämne: Ginger-länk  (läst 4423 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Ginger-länk
« skrivet: ons 19 mar 2008 08:41:41 »
http://www.gingerdolls.dk/

En innehållsrik och fin gingersida!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ginger-länk
« Svar #1 skrivet: ons 19 mar 2008 13:54:31 »
Jag vill särskilt hälsa dig Unustus, Gingersidans ägare, välkommen hit till tråden/forumet! Väldigt roligt att du vill vara med! Och det är inga problem att skriva på danska här!  :D


kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ginger-länk
« Svar #2 skrivet: ons 19 mar 2008 14:02:39 »
Apropå gummiband/elastik som finns inne i kroppen på ginger. Det jag funderar på är att vanlig elastik/gummiband åldras ganska snabbt om det är den här bruna/färgade vanliga varianten. Elastiken som jag fick från tandläkaren ser ut att vara en ofärgad silikonvariant eller något sådan, och jag undrar om inte de åldras mindre snabbt?

De är märkta non latex elastics, och fanns visst i olika storlekar. Skall försöka höra om jag kan få reda på återförsäljare på dessa, eller om de finns på marknaden på något sätt?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Ginger-länk
« Svar #3 skrivet: ons 19 mar 2008 14:10:40 »
Även jag vill önska dig välkommen! Kul med Ginger, en ursöt docka tycker jag och som vanligt får jag hålla fingrarna från tangenterna när jag ser en sådan på någon auktion. Nu ska jag fortsätta plita ner lite instruktioner till permanentning av Barbiehår.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

unustus

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: Ginger-länk
« Svar #4 skrivet: sön 23 mar 2008 17:59:27 »
Tak, tak for den varme velkomst! Jeg skriver da gerne på dansk - det går lidt lettere end på svensk, selv om jeg som gammel københavner er godt kendt med det svenske  :).

De elastikker fra tandlægen havde jeg ikke tænkt på! Det kunne være, de kunne anvendes til formålet - selv om de vist ikke er runde?? Det tilrådes jo at bruge rund elastik. Du må da gerne prøve at høre, Kikarbara.
Jeg har blandt mine sygrejer en relativt tynd rund elastik (tykkelse næsten som de der alm. rødbrune elastikker, som regel fås den bare i hvid, hos Panduro findes den dog også i andre farver), den har jeg nu og da selv lavet erstatningselastik til Ginger af, men det er ikke bedst mulige løsning.

Jeg glæder mig til at snuse rundt herinde i alle afdelinger og alle kroge!



Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Ginger-länk
« Svar #5 skrivet: mån 24 mar 2008 14:52:47 »
Tack för tipset om gummisnoddar från tandläkaren. Nästa familjemedlem sopm går dit, får tjusa med tandisen...