Hus och hem > Tapeter

50-tals blommig tapet.

(1/3) > >>

kikarbara:
Här kommer en tapet som jag nyligen har bytt till mig och blivit vansinnigt förtjust i. Måste ju bara visa den.

kikarbara:
Den här är inte dum heller, men det finns tyvärr bara en rulle. Räcker till att klä några lådor eller en dörr eller dyligt.

kikarbara:
Några till... tyvärr bara i samma begränsade antal..

ada:

--- Citat från: kikarbara skrivet ons 19 mar 2008 09:01:34 ---Den här är inte dum heller, men det finns tyvärr bara en rulle. Räcker till att klä några lådor eller en dörr eller dyligt.


--- Slut citat ---

Lådor eller dörr? Det borde väl räcka till fyra våder, blir det 2 meter på en väg i bredd? Väggen bakom en matplats t ex. (I mitt kök är det fem våder på långväggen bakom bordet) Har du en rulle av något tycker jag du ska marknadsföra det så. Man kan ju också tapetsera i en ruta på väggen och det inte räcker i höjd heller,  är rullen 10 meter kan man ju ta ut fem 2meters våder om det passar rummet bättre

kikarbara:

--- Citat från: ada skrivet ons 19 mar 2008 09:46:03 ---Lådor eller dörr? Det borde väl räcka till fyra våder, blir det 2 meter på en väg i bredd? Väggen bakom en matplats t ex. (I mitt kök är det fem våder på långväggen bakom bordet) Har du en rulle av något tycker jag du ska marknadsföra det så. Man kan ju också tapetsera i en ruta på väggen och det inte räcker i höjd heller,  är rullen 10 meter kan man ju ta ut fem 2meters våder om det passar rummet bättre


--- Slut citat ---

På grund av risk för skador så mäter jag aldrig upp en rulle tapeter, och dessa äldre är omärkta och oinplastade, finns ofta fabrikatörsstämpel i kanten som skall skäras bort, men jag vet därför inte längden på dem. Därför kan jag inte heller lova att de räcker till en viss mängd vägg eller så. Men det ser ut att vara intakta rullar, kanske längre än fullängder idag, åtminstone på vissa sorter.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion