Allmänt > Om Retroforum

JJ är moderator -Ada åker bort

<< < (3/7) > >>

JJ:
Om någon av någon anledning är orolig att jag nu kan se allas IP-adresser när jag är moderator så kan jag meddela att det kan jag inte. Det är bara Ada som kan det. Så nu vet ni det.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet fre 21 mar 2008 13:36:37 ---Om någon av någon anledning är orolig att jag nu kan se allas IP-adresser när jag är moderator så kan jag meddela att det kan jag inte. Det är bara Ada som kan det. Så nu vet ni det.

--- Slut citat ---

JJ, du skulle ha skrivit att "bara så ni vet, nu kan jag se alla era ip-adresse, skostorlekar och lik som göms i garderoben!" istället... ge oss lite påskrysningar nu!! ;D

Du får gärna se mitt ipnummer, det skrämmer mig inte, och jag har inte ens tänkt tanken att det skulle finnas ett samband. Kan inte alla se ip-adresser via internet om man vet hur man gör förrästen?

JJ:
Dels så har alla hemsidor ett IP-nummer parallellt med www-adressen. Dels så har användarnas uppkopplingar ett IP-nummer. När du har skrivit ett meddelande så ser du ditt i meddelandets nedre högra hörna. Det finns hemsidor där man kan mata in detta nummer och på så sätt få fram vem som är registrerad på numret om man kör med fast uppkoppling (när man ringer med uppkopplat modem så får man ett nytt IP-nummer varje gång). Så om någon vill vara lite anonym och har fast uppkoppling så är det inte så lyckat om man vet personens IP-nummer. Det går iofs att kringgå detta genom att surfa genom en anonymitetsserver.

Reseda:
JJ, en skön och vilsam moderatortid önskas dig!

ada:
Resan gick bra, snöyra var det vara i västsverige när jag körde, på finsk sidan vitt vitt vitt men fina vägar utan snö (förutom de sista kilometrarna) och strålande solsken det blev ett varv på skidor på sjön, idag är det mulet igen, men det är ett ganska trevligt vinterväder ändå

Jag misstänker att det går bra, hinner inte läsa då pappa ska ha lunch prick 11 :) (10 svensk tid)

Kram på er!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion