Författare Ämne: Kör försiktigt!  (läst 3787 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Kör försiktigt!
« skrivet: fre 21 mar 2008 08:42:50 »
Den första jag ska säga detta till är mej själv, när jag sitter här och laddar med morgonkaffet och tittar ut över vita hustak och snön som yr omkring... Strax ska det packas klart, och lastas in i lingonbilen (den lilla Kian) detta ska bli ett äventyr :) kan man hoppas att snöovädret viker av söderut och inte följer oss inte hela vägen över ålands hav och vidare?

Storhelger är ju värst drabbade ändå, och nu detta förväntade snökaos... Tänk när folk sitter och väntar på sina kära anhöriga och så kommer de inte... så:

Var rädda om er i trafiken i helgen!



Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kör försiktigt!
« Svar #1 skrivet: fre 21 mar 2008 08:44:41 »

Var rädda om er i trafiken i helgen!

Kör väldigt försiktigt i helgen själv!! Vi vill ha tillbaka dig helskinnad, bara så att du vet!

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Kör försiktigt!
« Svar #2 skrivet: fre 21 mar 2008 11:29:29 »
Du har tur,o högsta vederbörande,om det är i Finland du bila skall.Det är "para rakt fram och kasen på potten".Upplevde  Boden och Kristianstad som fyrkantiga,teoretiska städer som nån fantasilös stadsplanerare  ritat och låtit bygga.Fick samma linjära känsla när jag var i Finland, iaf vad gäller vägsträckning.

Ergo kommer aldrig någonsin ett finskt försäkringsbolag få in en skadeanmälan som den jag läste för en tid sedan där det stod;..."då jag erfor att friktionskoefficienten var undermålig varpå färden fortsatte i tangentens riktning på rubricerad väg i höjd med Solvalla travbana".   

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kör försiktigt!
« Svar #3 skrivet: sön 23 mar 2008 09:36:00 »
Fick samma linjära känsla när jag var i Finland, iaf vad gäller vägsträckning.

Mycket riktigt, många vägar är dragna rakt fram, tvärs över rullstensåsar och vad det var månde, då går det istället går väldigt mycket upp och ner ibland...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Kör försiktigt!
« Svar #4 skrivet: sön 23 mar 2008 17:28:13 »
Bra att ni uppmanar alla här att vara försiktiga, då behöver inte jag vara det. Gasen i botten är det som gäller. Va faan, lite fruset vatten är väl inget att vara rädd för. Ner med det i drinken bara och ös på.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Kör försiktigt!
« Svar #5 skrivet: mån 24 mar 2008 00:14:57 »
Just det, stå bara på bara, kurvan e rak!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Kör försiktigt!
« Svar #6 skrivet: mån 24 mar 2008 11:45:50 »
FYYYYYY  Fjoll, var det du som viskade så i örat på Massa igår? ::) :o ;D