Författare Ämne: Hank Williams Stenkaka  (läst 3680 gånger)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
Hank Williams Stenkaka
« skrivet: fre 21 mar 2008 17:59:48 »
Hej
Fick hem en höjdar skiva i dagarna nu.Hank Williams på stenkaka,en 78 varvare med andra ord.Låtarna är på A-sidan "I´ll never get out of this world alive" och på B-sidan "I could never be ashamed of you"
Denna skivan är lite av en "Holy grail" för mig i mitt skivsamlande så det känns bra att äntligen köpt den.
Här är en bild av skivan på en av mina skivspelare för de intresserade.



Fick också i dagarna hem en broschyr från String Design AB,den hittar du på denna länken.
http://www.retroforum.se/index.php/topic,1054.0.html

MVH Micke
« Senast ändrad: fre 21 mar 2008 18:03:12 av Vince »

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Hank Williams Stenkaka
« Svar #1 skrivet: lör 26 apr 2008 11:07:23 »
Samlar du även på Vinyl?
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Hank Williams Stenkaka
« Svar #2 skrivet: lör 26 apr 2008 16:20:49 »
Jo de kan man lungt säga,mest singlar och stenkakor men även en del LP skivor.Bara 30-40-50 och en del 60 tals musik dock.

MVH Micke

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Hank Williams Stenkaka
« Svar #3 skrivet: lör 26 apr 2008 17:07:55 »
Ok. Jag har drösvis med stenkakor men mest opera och klassiskt. Något särskilt du är ute efter så kan jag kolla ifall jag har det. Väldigt mycket vinyl, mestadels 60-tal och framåt men det är sådant som jag köpt på mig. Ingenting låter som vinyl då får de säga vad de vill. Stenkakorna är från min släkt, dvs arv men jag rymmer inte hur mycket som helst dessutom spelar jag dem inte heller (annat än julafton och andra familjesammankomster då gamla historier om favvoskivor kommer på tal). Även där mycket opera och klassiskt men mycket annat också. Som jag tidigare nämnt är Willie Nelson en av mina favoriter. Cash är en upptäckt jag gjort rätt så nyligt, avskydde honom tidigare men nu kan jag tycka han är rätt så ok.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)