Antikvaria > Trycksaker
Broschyr från String Design AB ca 1954-1955
JJ:
--- Citat från: kikarbara skrivet fre 21 mar 2008 22:31:05 ---Ibland kan du se en liiiiten finstilt tryckinformation med vilket tryckeri och årtal på utkanten någonstans, ofta bak eller på pärmen någonstans, men det förekommer även på någon sida. De flesta tryckerier förefaller att ha lämnat lite spår efter sig.
--- Slut citat ---
Ã…rtalet står nästan alltid med bara de sista två siffrorna - är den tryckt 1954 så står det alltså bara 54 i slutet av en liten textrad.
nisse 8:
Och jag är avundsjuk.......men kan säkert skaffa mig en egen ;D
Vince:
--- Citat från: kikarbara skrivet fre 21 mar 2008 22:31:05 ---Ibland kan du se en liiiiten finstilt tryckinformation med vilket tryckeri och årtal på utkanten någonstans, ofta bak eller på pärmen någonstans, men det förekommer även på någon sida. De flesta tryckerier förefaller att ha lämnat lite spår efter sig.
--- Slut citat ---
Visst står det i finstilt ett namn,Ljunglöfs STHLM,som jag förmodar är tryckeriet men tyvärr inget årtal.
--- Citat från: nisse 8 skrivet fre 21 mar 2008 22:41:32 ---Och jag är avundsjuk.......men kan säkert skaffa mig en egen ;D
--- Slut citat ---
Ja det lär inte vara några som helst problem,köper man på Tradera får man betala en slant då dom verkar vara eftertraktade men det måste finnas massor med sånt här undanglömt i husen ute i landet.
MVH Micke
JJ:
Ett tips är att titta in på små antikvariat som även handlar med trycksaker. Man kan hitta sådant här för ett par tior om inte innehavaren har tillräcklig koll på vad som är populärt. Jag köpte själv en originalinstruktion till en kobratelefon för 20 kr som säkert skulle kosta mycket mer på Tradera.
Finns det två stringhyllebroschyrer när då frågar så köp en åt mig som tack för tipset! :)
Vince:
Verkar tyvärr inte som att det finns någon scanner i bekantskapskretsen >:(
Men kan muntra upp med att ev. kommer upp lite bilder efter nästa helg med en String golvhylla (Tvåpunktsmodell?) samt ev. en vägghylla med djupa hyllplan om antikaffären jag såg dessa i inte är alltför dyra på dom och dom är i bra skick.
MVH Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion