Allmänt > Fria diskussioner

Ni är så...

<< < (4/7) > >>

Reggis:
Ja visst är det märkligt. Det är en form av mobbning som vissa personer ägnar sig åt. Vi har ju också felfinnarna, de som letar fel hela tiden. Oftast så hittar de stavfel som ältas. De har inte fattat att idag så är det som skrivs t ex här på retro prat fast i textform och då är det inte så noga med stavning och annat.

Just de här personerna med stora fötter har jag svårt för. De är såå känsliga och aj vad alla trampar på deras jättefötter som brer ut sig. Vore de lika finkänsliga för andra så skulle jag inte säga något men det är oftast dessa som börjar anmärka på andra.

För min del har jag jättesvårt för att känna mig förorättad av någon okänd person på nätet. Jag fattar inte heller hur man kan begära censur eller liknande. Vad spelar det för roll vad en obekant kallar en annan obekant för. Det känns ungefär lika viktigt som att lägga kniv och gaffel rätt på tallriken efter avslutad måltid på en lunchrestaurant där man sedan ställer en bricka på ett band. De som diskar blir säkert jätteupprörda om besticken ligger fel på brickan.

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet sön 23 mar 2008 18:29:28 ---Ja visst är det märkligt. Det är en form av mobbning som vissa personer ägnar sig åt. Vi har ju också felfinnarna, de som letar fel hela tiden. Oftast så hittar de stavfel som ältas. De har inte fattat att idag så är det som skrivs t ex här på retro prat fast i textform och då är det inte så noga med stavning och annat.

Just de här personerna med stora fötter har jag svårt för. De är såå känsliga och aj vad alla trampar på deras jättefötter som brer ut sig. Vore de lika finkänsliga för andra så skulle jag inte säga något men det är oftast dessa som börjar anmärka på andra.

För min del har jag jättesvårt för att känna mig förorättad av någon okänd person på nätet. Jag fattar inte heller hur man kan begära censur eller liknande. Vad spelar det för roll vad en obekant kallar en annan obekant för. Det känns ungefär lika viktigt som att lägga kniv och gaffel rätt på tallriken efter avslutad måltid på en lunchrestaurant där man sedan ställer en bricka på ett band. De som diskar blir säkert jätteupprörda om besticken ligger fel på brickan.

--- Slut citat ---

Jag blev så glad när jag mötte dig på nätet, Reggis. Nu tog det ju ett litet tag innan jag kände att jag "komunderfund" med dig, så var det så befriande med din stil. Vad jag än skriver här kommer jag att uppfattas som en blek kopia av dig, och det finns nog inte mycket att skriva som kan uppröra egentligen, du har redan testat det mesta! (sagt med stort hjärta och glimt i ögat).

;D

Jag kan emellertid lätt gå igång, jag beundrar dig verkligen för att du inte gör det!

Reggis:
Jag måste tacka dig Kikarn för dina vänliga ord. 

Visst är jag ute för att provocera. Det är genom att dra saker till sin spets som man kan skilja agnarna från vetet eller skilja fiende från en vän. Jag har så otroligt svårt för det här utslätade sättet typ ”jag vill om du vill”, vad vill du då egentligen? Jo du vill vara till lags. Du skall icke skrika om det inte är reklam för då skall det vrålas.

Jag bestämmer men jag skall få dig och tro att det är ett demokratiskt beslut att jag bestämmer. Därför kommer jag att pumpa dig full med bullshit och icke vetenskaplig fakta från någon förvirrad forskare i min tjänst. Allt för att du skall inse att ditt eget bästa inte bara  är att göra som jag säger, utan dessutom tänka som jag gör. Till sist blir du en lydig kopia av mig utan egna tankar eller idéer. Alla människors mål här i livet är att bli lydiga konsumtionsenheter på den globala marknaden. Hej och hå vi shoppa. Att tala är silver men att lyda är guld.

änglautanskor:
Hej Jemming! önskar dig välkommen till detta forumet

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet sön 23 mar 2008 21:40:29 ---1, Jag måste tacka dig Kikarn för dina vänliga ord. 

2, Visst är jag ute för att provocera. Det är genom att dra saker till sin spets som man kan skilja agnarna från vetet eller skilja fiende från en vän.

3, Jag bestämmer men jag skall få dig och tro att det är ett demokratiskt beslut att jag bestämmer. Därför kommer jag att pumpa dig full med bullshit och icke vetenskaplig fakta från någon förvirrad forskare i min tjänst. Allt för att du skall inse att ditt eget bästa inte bara  är att göra som jag säger, utan dessutom tänka som jag gör. Till sist blir du en lydig kopia av mig utan egna tankar eller idéer. Alla människors mål här i livet är att bli lydiga konsumtionsenheter på den globala marknaden. Hej och hå vi shoppa. Att tala är silver men att lyda är guld.

--- Slut citat ---

1. Det var menat från hjärtat.
2. Kan inte annat än hålla med!
3. Lycka till!! =)! Jag har ett flertal gamla chefer som står längst fram i kön och hejjar på dig, eftersom de själva fått ge upp att lära mig ungefär det samma!  ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion