Författare Ämne: Ni är så...  (läst 16689 gånger)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
Ni är så...
« skrivet: lör 22 mar 2008 17:11:06 »
tyst att man kan tro ni storknat av påskmaten ::)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ni är så...
« Svar #1 skrivet: lör 22 mar 2008 17:27:28 »
Ja, jag har nog storknat. Jag har haft alla barn och deras far och nästäldsta sonens flickvän på middag innan de två stora sönerna, med far (och följe) skulle åka på bilutställning i Jönköping. Eller om det bara var en efterfest i sig de skulle gå på, för jag gissar att utställningen är över innan de kommer dit *håller för öronen, hör inget och vill nog inte veta mer*.

Men det var ganska trevligt, de älsta sönerna och deras far kan dock hålla låda så det både räcker och blir över och det blir en tävling om vem som berättar den värsta anekdoten... det lutar mer och mer åt att deras far inte längre är den givna vinnaren och kommer med de tokigaste infallen.. *suckar*

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Ni är så...
« Svar #2 skrivet: lör 22 mar 2008 17:29:51 »
Då har du haft fullt upp och är värd en god bok i din skönaste fåtölj ;)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Ni är så...
« Svar #3 skrivet: lör 22 mar 2008 21:36:47 »
Nu infann sig stunden då allt lugnat ner sig efter Påskfirandet. Gott och trevligt var det. Alla gäster nöjda och mätta. Nu blir det en skön stund i soffan.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Ni är så...
« Svar #4 skrivet: lör 22 mar 2008 23:34:07 »
Även jag kan andas lugnt nu.............igår hade vi våra barn med respektive , samt barnbarnen här,sammanlagt 10 vuxna samt 9 barnbarn.
Jättetrevligt med att alla vill komma samt att maten räckte till alla.........
Önskar er alla ,en god fortsättning på helgen!!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ni är så...
« Svar #5 skrivet: sön 23 mar 2008 08:46:13 »
Även jag kan andas lugnt nu.............igår hade vi våra barn med respektive , samt barnbarnen här,sammanlagt 10 vuxna samt 9 barnbarn.
Jättetrevligt med att alla vill komma samt att maten räckte till alla.........
Önskar er alla ,en god fortsättning på helgen!!

Vi fick en hel kalkon och en stor kastrull potatis över. Min största fara är alltid att maten tar slut därför gör jag alltid i stort sett dubbelt så mycket som jag behöver. Men det får väl bli kalkon ett par dagar här, mina barn äter inte trad påskmat så det får vi göra till oss själva idag...

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Ni är så...
« Svar #6 skrivet: sön 23 mar 2008 12:02:35 »
Kalkon, mmmmmm gott! Du kan skicka lite till mig  ;D

Men vad gör ni allihopa, det är ju så himla lugnt härinne att man dånar. Nu när jag för en gångs skull får sitta ifred vid datorn då är alla andra upptagna, synd om mig, buhu.

Jag är tydligen juniormedlem sen ett inlägg tillbaka såg jag nu, hurra för mig!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ni är så...
« Svar #7 skrivet: sön 23 mar 2008 12:12:13 »
Kalkon, mmmmmm gott! Du kan skicka lite till mig  ;D

Men vad gör ni allihopa, det är ju så himla lugnt härinne att man dånar. Nu när jag för en gångs skull får sitta ifred vid datorn då är alla andra upptagna, synd om mig, buhu.

Jag är tydligen juniormedlem sen ett inlägg tillbaka såg jag nu, hurra för mig!

Och det dröjer nog inte innan du är hjälte heller, med den takten som du håller!  ;D
Jag skall genast tillägga att jag själv har varit medlem en väldigt kort tid och fullständigt bombaderat sidan med inlägg!  ;D ;D

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Ni är så...
« Svar #8 skrivet: sön 23 mar 2008 12:17:31 »
Du var ju en hejare på att skriva inlägg på det andra forumet oxå. Har du hittat några ryor btw? Såg att det fanns kataloger om ryor till försäljning på Tradera, tänkte på dig då.

Såg oxå dit inlägg med bild på de barnkläder du har till försäljning, visst bodde du i södra sverige? Kanske borde klämma in en bilsemester i sommar.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ni är så...
« Svar #9 skrivet: sön 23 mar 2008 12:19:55 »
Du var ju en hejare på att skriva inlägg på det andra forumet oxå. Har du hittat några ryor btw? Såg att det fanns kataloger om ryor till försäljning på Tradera, tänkte på dig då.

Såg oxå dit inlägg med bild på de barnkläder du har till försäljning, visst bodde du i södra sverige? Kanske borde klämma in en bilsemester i sommar.

Mellersta halland, och du är så varmt välkommen!! =)!

Jag sitter numera mest och läser då och då i retrovagnstråden eftersom det var så tröttsamt att få anmälningar hela tiden  ;D så slutade jag svara på inlägg. Jag förstår inte varför jag alltid lyckas sätta ett ont horn i sidan på folk, här har jag dock inte gjort mig känd som bråkstake, tror jag ??? :D

Men det var ett tag sedan jag var särskilt jätteaktiv där och jag läser inte heller regelbundet längre. Ett tag var retrovagnstråden nästan en renodlad kimivagnstråd och då tappade jag intresset för att kolla på länge, men sedan någon vecka kikar jag in igen, då jag ser att de har återgått till att prata lite äldre vagnar igen.
« Senast ändrad: sön 23 mar 2008 12:24:30 av kikarbara »

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ni är så...
« Svar #10 skrivet: sön 23 mar 2008 12:21:34 »
Nej, förrästen, jag vet var jag har ryorna men har inte rotat i dem ännu, finns några i källaren och några i affären. Igår gjorde vi inte ett jota, i förrgår började vi leka "rent hus" och har en grävskopa stående utanför dörren för allt som skall slängas. Vi skall fortsätta under dagen, det värsta är när jag kommer in i "slänghumör" att jag slänger nästan urskiljningslöst och sen undrar jag varför i efterhand. *asg*.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Ni är så...
« Svar #11 skrivet: sön 23 mar 2008 12:35:00 »
Hur bär man sig åt för att få anmälningar i retrovagnstråden på FL? Trodde inte ämnet var så laddat  ???

Har ju sett andra trådar där som spårat ut fullständigt där inga anmälningar har gjorts, märklig är den mänskliga naturen antar jag.

Tur att du hittade hit och tur att jag läste din pres och ramlade in här oxå, bland andra likasinnade (läs tokiga samlargalningar)  ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ni är så...
« Svar #12 skrivet: sön 23 mar 2008 13:17:32 »
Hur bär man sig åt för att få anmälningar i retrovagnstråden på FL? Trodde inte ämnet var så laddat  ???

Har ju sett andra trådar där som spårat ut fullständigt där inga anmälningar har gjorts, märklig är den mänskliga naturen antar jag.

Tur att du hittade hit och tur att jag läste din pres och ramlade in här oxå, bland andra likasinnade (läs tokiga samlargalningar)  ;D

Nämen nu var jag otydlig. Jag har aldrig fått någon anmälning i retrovagnstråden!!  :D :D :D

Men i stort sett i alla andra utom i sandlådan, och för de mest märkliga ting och skäl, och jag måste ju säga att jag själv inte tycker att jag har gått över några som helst varken logiska, kränkande eller förnuftiga gränser!

Den här är en klassiker från förra året; jag fick altså en varning för detta inlägg:

"Herr XXXX; tycker du inte att du går liiite över vad som är ok att kalla andra personer nu?????"

Men inlägget där personen gick till personangrepp fick ligga kvar. Jag tror att det fanns en inläggsbortplockare eller två som inte gillade mig, kanske efter att jag hade reagerat på att man inte fick reagera på moddisarnas beslut... tror minsann att jag kallade det råkade kalla det diktaturfasoner  ;D

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Ni är så...
« Svar #13 skrivet: sön 23 mar 2008 17:05:56 »
ha ha ha, folk är inte kloka, så är det bara....

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ni är så...
« Svar #14 skrivet: sön 23 mar 2008 17:53:21 »
ha ha ha, folk är inte kloka, så är det bara....

Hm, eller så blev de sura för att jag gjorde jämförelser med pinochetregimens militärkupp 1973 i chile, khmerernas intåg i Phnom Penh 1975, och ångade på med tryckfrihetsförordningen... äsch, jag förstår inte, folk är så känsliga nu för tiden.  ;D. Jag antar att de förstod min andemening, annars hade de inte behövt reagera så starkt dock, och den står jag för!

Nåja, shajte happens, men efter det så blev allt jag skrev anmält nästan, jag blev dock aldrig avstängd utan la ner besöken där istället. Det är dock lite småtråkigt när anmälningar och varningar trillar in utan orsak.