Författare Ämne: Kolla vilken fin taklampa....  (läst 10694 gånger)

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
Kolla vilken fin taklampa....
« skrivet: lör 22 mar 2008 18:48:54 »
Den var så fin, vad tycker ni? Säljaren har även en annan taklampa till salu som han tror är teak, superfin den oxå.

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=60438314

Hoppas att alla har en mysig påsk, det har jag även om det har varit lite dött här inne idag.

Påsk, påsk!!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #1 skrivet: lör 22 mar 2008 18:57:33 »
http://www.tradera.com/Skivspelare_Philips_60_70_Tal-auktion-61042208

Ã…h, kolla den här, vilket nostalgiminne!!

Min kusin hade en sån här, och guuuu vad jag önskade mig en sådan, hett och innerligt. Och när det närmade sig födelsedagen så fick jag förstås frågan vad jag önskade mig, den här hade ju legat som nummer ett väldigt väldigt länge! Och jag försökte beskriva den så gott det gick. Jag var själaglad för jag förstod ju att jag skulle få en sådan.

När födelsedagen kom fick jag en fischerprice grammofon med färgade plastskivor.... Har nog aldrig blivit såå besviken någon gång! Alla drömmar om hepstars, magnus uggla och såna där fick jag ju bara glömma... Och så fick jag dessutom låtsas vara glad och tacksam! Det var inte lätt...

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #2 skrivet: lör 22 mar 2008 19:05:20 »
Läste ditt inlägg innan jag såg länken och fick inte riktigt ihop din brinnande längtan efter en taklampa vid så unga år, ha ha ha  ;D

Gillade skivspelaren, har något vagt minne av att pappa kan ha haft en sån på tidigt 70-tal men då jag är född 71 så kan minnet vara lite si och så.


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #3 skrivet: lör 22 mar 2008 19:24:31 »
Jag ser att du slog till och köpte lampan. Om du tycker att den var prisvärd i förhållande till hur snygg du tycker att den är så är det bara att gratulera!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #4 skrivet: lör 22 mar 2008 19:41:54 »
En sådan skivspelare har jag ligger hemma vid mor och far, min är orange 8)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #5 skrivet: lör 22 mar 2008 20:13:34 »
En sådan skivspelare har jag ligger hemma vid mor och far, min är orange 8)

Ã…hhh, jag är avis skall du veta, jag blir fortfarande lyrisk när jag tänker på den!

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #6 skrivet: lör 22 mar 2008 22:05:42 »
Jag ser att du slog till och köpte lampan. Om du tycker att den var prisvärd i förhållande till hur snygg du tycker att den är så är det bara att gratulera!

Jag tycker att den är så himla fin och priset var helt ok! Jag tycker att jag har gjort ett fynd och jag ska slita ner den taklampa jag har nu i vardagsrummet.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #7 skrivet: lör 22 mar 2008 22:16:33 »
Hur ser din nuvarande ut nu då?

Min taklampa i vardagsrummet har jag inte visat än, men jag ville ha den snyggaste taklampan som jag har sett och tyvärr var den några snäpp dyrare än din...

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #8 skrivet: lör 22 mar 2008 23:16:25 »
Min nuvarande är en stor (för stor) kristallkrona som visserligen är ok men den här lampan är mycket finare! Den för mig ett steg närmare mitt mål att få ett vardagsrum med bara teakmöbler. Nästa projekt är det här med bokhylla, har massor med böcker som måste få rum. Just nu bor alla böckerna i vita billybokhyllor......

Du som vet, stringhyllorna med färgade dörrar, vilka färger fanns det att välja på? Tänder inte riktigt på den gröngråa, men den gula var fin och skulle gå ihop med resten av färgskalan.

För det andra, vilken lampa suktar du efter då?

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #9 skrivet: lör 22 mar 2008 23:32:47 »
Du som vet, stringhyllorna med färgade dörrar, vilka färger fanns det att välja på? Tänder inte riktigt på den gröngråa, men den gula var fin och skulle gå ihop med resten av färgskalan.

För det andra, vilken lampa suktar du efter då?

Det fanns ljusgråa skjutluckor också.

Min lampa köpte jag för någon månad sedan - en kopparfärgad PH kotte, 84 cm i diameter, väger ca 30 kg så jag kan inte sätta upp den själv. Du kan bildgoogla om du inte vet hur den ser ut.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #10 skrivet: sön 23 mar 2008 00:11:38 »
Jag själv avskyr taklampor, jag famlar hellre i mörket i min mogna ålder, än att ha en ful taklampa över mitt bord eller ve och fasa , en gräslig plafond i taket!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #11 skrivet: sön 23 mar 2008 09:00:17 »
Jag tycker att den är så himla fin och priset var helt ok! Jag tycker att jag har gjort ett fynd och jag ska slita ner den taklampa jag har nu i vardagsrummet.

Grattis till ett bra köp, Jemmifer! Alltid lika roligt när man hittar något man verkligen vill ha!

Den var kanonfin måste jag säga!

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #12 skrivet: sön 23 mar 2008 09:24:40 »
Jättefin lampa, gillar den, men tyvärr skulle den inte passa hos mig då jag har alldeles för moderna möbler  :D den skulle liksom inte smälta in utan bara sticka ut! Gillar verkligen stilen, men orkar inte ta tag i det och börja samla på mig dessa grejor, börjar nog bli lite för gammal för det  ::).

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #13 skrivet: sön 23 mar 2008 10:02:29 »
Vad gulliga ni är allihopa som skriver så positiva omdömen om min lampa, det är sånt som gör mig glad! Lampan kommer att få ett bra hem tillsammans med min golvlampa i teak och mässing.

JJ: är det inte en bild på kotten i din avatar? Superläcker!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Kolla vilken fin taklampa....
« Svar #14 skrivet: sön 23 mar 2008 13:38:51 »
Jo det finns det ju - tänkte inte på det...