Författare Ämne: Stig Lindberg Karneval  (läst 17629 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #15 skrivet: tis 1 apr 2008 18:53:13 »
Smaken är som baken som tur är :) Det nån inte gillar passar nån annan (kan lämpligen skänkas eller säljas till den som vill ha) jag tycker inte om porslinsfigurer heller....
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #16 skrivet: tis 1 apr 2008 19:25:46 »
jag tycker inte om porslinsfigurer heller....

Du missuppfattade kanske mitt inlägg. Det var inte menat som ironi  :) Jag gillar den verkligen!
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #17 skrivet: tis 1 apr 2008 20:14:22 »
Ja vem gör inte det? Folkhemsgrå Lindberg finns det i överflöd och den gör ingen människa glad.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #18 skrivet: tis 1 apr 2008 20:34:01 »
Du missuppfattade kanske mitt inlägg. Det var inte menat som ironi  :) Jag gillar den verkligen!

Nej det vara kanske otydligt, jag tänkte på JJ som inte heller intresserar sig för porslinsfigurer t ex
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #19 skrivet: tis 1 apr 2008 20:54:15 »
Porslinsfigurer och porslinsfigurer, det beror på vad det är. Har de konstnärligt innehåll, eller är spektakuläre eller det ligger ett oerhört skickligt hantverk bakom så är de OK tycker jag. Jag tillhör dessutom Lisa Larssons vänner. Fast är de stela massproducerade från typ Wallendorf, Hummel eller liknande så får det vara.

Fast de här uppburna personerna som Gunnar Nylund, Stig Lindberg, etc. Visst är det ena riktiga tråkmånsar. Visst det finns roliga grejer med dom också men det mesta är just folkhemsgrått.


convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #20 skrivet: tis 1 apr 2008 21:36:49 »
I valet mellan Stickan och Diana vinner Stickan, även om han inte är nån favorit. Det jag gillar hos honom är det rejäla proslinet för vardagsbruk. Birka föll jag för som 18-åring och köpte till min hemgift (ha-ha). Primör tilltalar mig också med sin rustika självklarhet. Karneval eller de italienska tavlorna Reggis visade? De italienska helt klart. Stickans figurer är för stela.
Som tjugoåring skrev jag ett brev till Stickan och påtalade att hänklarna till Birkas kaffe- och tekoppar var opraktiskt utformade, så att man bränner sig om man håller i en fylld kopp. Jag fick ett vänligt svar att professor Lindberg för tillfället inte hade några planer på att ändra utformningen....
I söndags var profilen i Svenskans kryss Stickan. Har fortfarande några rutor ofyllda där. Retsamt.
Allt går.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #21 skrivet: tis 1 apr 2008 22:21:35 »
Helt underbart att du skrivit till honom, klår nästan att jag haft en pojkvän som skrivit till Rune Andreasson (Bamse) och fått personligt brev av honom med den karakträristiska signaturen, detta hängde inramat i vardagsrummet :)

Jag tänker också på Krakel Spektakel, Kusin Vitamin mm vad gäller Stig Lindberg, och det känns hyfsat äkta och glatt på nåt sätt... Sen alla organsika former som Reptil mm
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #22 skrivet: tis 1 apr 2008 22:32:35 »
I söndags var profilen i Svenskans kryss Stickan. Har fortfarande några rutor ofyllda där. Retsamt.

Kanske passar Sölvesborg i på någon plats :) Var hade han sommarhus tex  ;)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Stig Lindberg Karneval
« Svar #23 skrivet: ons 2 apr 2008 09:23:48 »
Hehe, nej kryssmakaren har missat Sölvesborg. :)
Allt går.