Författare Ämne: Dockvagn  (läst 9857 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
Dockvagn
« skrivet: ons 26 mar 2008 10:19:55 »
Vill bara tipsa er som samlar på att jag såg denna vagn när jag letade efter Barbiedockor på Blocket.
http://www.blocket.se/vi/15662780.htm?ca=1_11_s

Blev lite osäker om jag skulle sätta länken under Leksaker eller Barnvagnar men eftersom det är en leksak så får det bli här.


Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dockvagn
« Svar #1 skrivet: ons 26 mar 2008 10:46:02 »
Den var väldigt charmig! (barbiedamen med, men är hon i rätt prisklass Fjoll?).

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #2 skrivet: ons 26 mar 2008 22:20:08 »
Jaa, det tycker jag nog. Iof är det inte ett pris jag skulle betala, jag har allt för många swirls vid det här laget dessutom köper jag dem billigare i USA. Hade det varit en platinablond eller titianfärgad däremot så hade jag huggit som en kobra.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Lottisen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #3 skrivet: tor 27 mar 2008 11:24:14 »
Platinablond eller titanfärgad?
Hur kommer det sig att just de swirl:ar är mer populära?
Hur ser en platinablond och en titan ut, jämfört med en "vanlig" blond?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #4 skrivet: tor 27 mar 2008 17:40:31 »
Om du väntar någon/några timmar ska jag fota och visa.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #5 skrivet: tor 27 mar 2008 22:49:43 »
Hmm, jag är inte den bästa på att passa tider som synes. Nu har jag fotat och här kommer bilden.
Från vänster. 1. Brunett. 2. Titian. 3. Platinablond 4. Ashblonde 5. Lemonblonde 6. Blonde eller ev har hon alltid varit ljusblond men mest troligt har håret bleknat något från lemonblonde.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #6 skrivet: tor 27 mar 2008 22:56:04 »
Oj, glömde visst svara. Som du ser på fotot är den platinablonda så gott som vithårig. Även denna hårfärg kan variera något men aldrig till ashblonde el lemonblonde.

Att Swirlarna är populära beror säkert på att de är så söta ::) Nej, uppriktigt sagt vet jag inte, men jämför man med bubblecutarna så finns det så mycket mer av dem. Sen finns det alltid andra parametrar som t ex hur många av resp sort som tillverkats, ju färre desto dyrare. En annan sak som säkerligen spelar in är längden på håret. BC-dockorna har överlag hållit bättre, kanske för att deras stora hårburr gjort att de inte legat mot underlaget och skavt bort färg från ögon och mun. Det långa håret på swirlen var säkert mer lockande att tvätta och frisera, därav har fler av dem skador på håret, tomma hårpluggar, klippta etc.

Har du fler frågor, fråga på, jag svarar så gott jag kan.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dockvagn
« Svar #7 skrivet: tor 27 mar 2008 23:04:52 »
Oj, glömde visst svara. Som du ser på fotot är den platinablonda så gott som vithårig. Även denna hårfärg kan variera något men aldrig till ashblonde el lemonblonde.

Att Swirlarna är populära beror säkert på att de är så söta ::) Nej, uppriktigt sagt vet jag inte, men jämför man med bubblecutarna så finns det så mycket mer av dem. Sen finns det alltid andra parametrar som t ex hur många av resp sort som tillverkats, ju färre desto dyrare. En annan sak som säkerligen spelar in är längden på håret. BC-dockorna har överlag hållit bättre, kanske för att deras stora hårburr gjort att de inte legat mot underlaget och skavt bort färg från ögon och mun. Det långa håret på swirlen var säkert mer lockande att tvätta och frisera, därav har fler av dem skador på håret, tomma hårpluggar, klippta etc.

Har du fler frågor, fråga på, jag svarar så gott jag kan.

De är säkert inte lika lekta med heller, över lag... *surar; jag åkte alltid på bubblorna när jag lekte med min kusin. Vi la alla barbies i en hög och oavsett vem som fick välja dockor först så slutade det alltid med reglerna hade ändrat sig; och att hon hade alla blonda långhåriga och jag satt där med en tråkig bubbla, en riktig TANT barbie som inte var roligast eller häftigast någon gång...*

Vet ni hur man ändrar regler?

"nu väljer jag först den här gången så väljer du först nästa gång"
"och nu när jag valde just den blonda först så fick jag välja en gång till, så om du väljer henne först nästa gång så får du välja en gång till".
"nu när du valde henne först så har reglerna ändrats, så att när man väljer en docka så har man egentligen valt den som den andra skulle ha, så nu har jag den och sen väljer jag den andra ljusa eftersom det är min tur" eller " Nu när du har valt docka åt mig, så väljer jag åt dig, du får den här bubblan och så är det min tur och då tar jag den andra blonda".

Ni förstår? Två år yngre, och född loooooser!  :(

Lottisen

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #8 skrivet: fre 28 mar 2008 00:22:32 »
....//.....Har du fler frågor, fråga på, jag svarar så gott jag kan.

Tack för ditt svar, Fjoll!
Roligt att se skillnader på swirl:arna och deras hårfärger.

Jag har en swirl härhemma som jag köpte i januari iår. Hon har nästintill perfekt make-up, nagellack på alla tår och fingrar....
Och nu vet jag också att hon är platinablond.

Jag gjorde nog ett riktigt kap då jag köpte henne...  ;)
« Senast ändrad: fre 28 mar 2008 00:26:44 av Lottisen »

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #9 skrivet: fre 28 mar 2008 17:55:05 »
Jag har bara en gammal Ken från tidigt 60-tal att leka med. LillaÄ ska alltid ha alla tjejdockorna. MIG ÄR det synd om. ;D >:(

Den här Ken, finns det något värde i honom, utom kuriosavärdet? Vet du det Fjoll?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #10 skrivet: tis 1 apr 2008 11:46:54 »
Ännu en gång har jag missat eller så har det inte kommit upp "Visa olästa inlägg".

Hursomhelst, Ken var det. Här har vi anledningen till mitt Barbiesamlande ;D I denna familj är nämligen kvinnan normen, Ken är ett trevligt komplement ha ha.

Allvarligt så har han inte så stort värde och har nog aldrig haft det, åtminstone kommer värdet aldrig upp till Barbies nivåer. Priserna just nu är iof extremt låga så funderar man på att sälja lär man inte få mycket. En Ken utan kartong med bara lite skrap på håret (det målade håret) kan man få för 100-200 kronor. Med kartong kanske 500 + någon hundring till. Kläderna till honom kan ibland bli dyrare än själva dockan. Jag vet inte hur Lilla Ä förhåller sig till killbaciller men flickorna brukar med tiden upptäcka att bacillerna inte är så farliga och då får kanske Ken också vara med o leka;)

Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dockvagn
« Svar #11 skrivet: tis 1 apr 2008 15:12:36 »
Jag vet inte hur Lilla Ä förhåller sig till killbaciller men flickorna brukar med tiden upptäcka att bacillerna inte är så farliga och då får kanske Ken också vara med o leka;)



Hrm-hrm, jag vet inte hur det var för er andra, men det var allt genom Barbie och Ken jag fick mina första grundläggande sexualkunskaper. Det är några riktiga humrar de två...  :-[ ;)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Dockvagn
« Svar #12 skrivet: tis 1 apr 2008 17:01:47 »
Visst, jag hade iof ingen Ken men väl kompisar och deras dockor nuppade hejvilt vill jag minnas. Min Barbie fick aldrig vara med på deras orgier, vet inte varför men antar att det berodde på att jag envisades med att alltid ha mina leksaksbilar med mig. Jag hette Carl Michael ett bra tag innan jag föddes förklarar väl det mesta gissar jag  ::)
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Dockvagn
« Svar #13 skrivet: tis 1 apr 2008 17:13:05 »
Visst, jag hade iof ingen Ken men väl kompisar och deras dockor nuppade hejvilt vill jag minnas. Min Barbie fick aldrig vara med på deras orgier, vet inte varför men antar att det berodde på att jag envisades med att alltid ha mina leksaksbilar med mig. Jag hette Carl Michael ett bra tag innan jag föddes förklarar väl det mesta gissar jag  ::)

Såå mina herrar; OM ni nu inte förstod varför vi gillar Barbies, så vet ni det nu! *asgarv*