Författare Ämne: Nu känns det i benen.  (läst 7339 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu känns det i benen.
« Svar #15 skrivet: mån 28 apr 2008 09:39:31 »
Har ni damer sett Jerry live? Tror inte det. Jag resonerade som er innan jag såg han live. Han är en typisk liveartist.

Jodå, jag har sett Jerka live, flera gånger under åttiotalet. Det var bra ös både på honom och publiken, men det är något i hans attityd, även till sin publik, i varje fall då, som bara spär på att jag inte kan förlika mig med karl´n.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Nu känns det i benen.
« Svar #16 skrivet: mån 28 apr 2008 14:06:16 »
Jag har sett Svenne Jerka live, jag har träffat honom många gånger live också. Han är en härlig kis men hans liveuppträdanden är jag däremot inte så förtjust i, lyssnar då helle på gamla inspelningar, speciellt en men just nu kommer jag inte på vad den heter. Introt i låten gungar skönt!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Nu känns det i benen.
« Svar #17 skrivet: mån 28 apr 2008 22:23:47 »
Jag har aldrig  upplevt Jerry live...........har ingen önskan att  uppleva det heller.
Men vill verkligen inte förringa Jerrys förmåga att fånga sin publik ,men han har inte mig där, men så är det ju med allt , musik , mode ,matlagningsprogram mm.
 

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Nu känns det i benen.
« Svar #18 skrivet: mån 28 apr 2008 22:33:59 »
Det är så klokt som det är sagt. Fast matlagningsprogram finns det folk som tittar på det på TV? Verkar lika intressant som att titta på när man äter Nobelmiddag. Undrar hur man skulle reagera om ett gäng med människor ställde sig utanför fönstret på en restaurant och glodde på dom som åt därinne? Ja nöjena blir fler och fler kan man konstatera.