Författare Ämne: Har någon kameran Advent MP5  (läst 22856 gånger)

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Har någon kameran Advent MP5
« Svar #30 skrivet: tor 12 jun 2008 13:20:26 »
Funkar verkligen det på en hårdvara som bara stöder usb 1.1? Finns det uppgraderingar till moderkortets eller usb-kortets firmware, är det det du syftar på? ???  :-\

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Har någon kameran Advent MP5
« Svar #31 skrivet: tor 12 jun 2008 21:33:27 »
Tack igen för er support ;) Jag kollade min USB och tyvärr går den inte att uppdatera till 2.0. Det är82801BA/BAM USB Universal Host Controller 2442. Jag måste tydligen sätta i ett höghastighetskort i så fall.
Kollade på produktbeskrivningen på kameran. Stöder USB 1.1.
Hade kameran med på jobbet idag. Funkade inte där heller. Funderar på om kameran inte klarar av den nya USB-sladden som är en universal till många olika kameror. Sladden funkar bra till våra andra kameror.
Funderar på om det är någon rackarns liten inställning i kameran som jag missar.
Har testat alla förslag som kommit in och i kameramenyn har jag ställt in USB:n på dator (annat val är skrivare).
IRRITERANDE  >:( >:( >:(
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Har någon kameran Advent MP5
« Svar #32 skrivet: fre 13 jun 2008 10:21:34 »
Ja teoretiskt kan det kanske vara sladden, testa låna en annan sladd av någon. Jag har dock aldrig varit med om att sladden skulle spöka om den funkar i andra sammanhang...

Det är inte så att du misstänker totalglapp i anslutningen till kameran, det har jag varit med om förr, då funkar det ju inte att ansluta den överhuvudtaget, då finns inget alternativ än att ta ut minneskortet och använda läsare.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Har någon kameran Advent MP5
« Svar #33 skrivet: fre 13 jun 2008 17:25:16 »
Det är så liten anslutning  så att det är omöjligt att se om någon liten pigg är av.
Min man ringde precis. Han har köpt en kortläsare. Han stod nog inte ut med mitt humör vid datorn  ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))