Författare Ämne: Vart bor alla vi som är medlemmar?  (läst 41458 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #30 skrivet: lör 5 apr 2008 09:46:38 »
Det har ju pratats om att träffas vi som är på Retroforum, vi kan väl bestämma att vi firar midsommar hos Kikis allihop, vi kan säkert dra ut på det tills industrisemestern börjar och stanna riktigt länge, tänk så är vi nere och badar varje dag och lagom tills vi är tillbaka har Kikis blandat våra parapplydrinkar och skakar sedan sanden ur våra badkläder, hänger dem på tork, och tänder grillen.

Visst låter det fint?

 ;D Absolut; och jag kan ju behöva hjälp att sortera upp allt gammalt bröte jag har samlat på mig och bonnen behöver nog lite hjälp med att mocka skit också! =)!
Men faktum är att om jag inte hade fyllt alla utrymmen med bröte så hade jag haft plats till er alla utan problem tror jag, i synnerhet nu när de stora barnen sällan visar sig hemma.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #31 skrivet: lör 5 apr 2008 12:49:58 »
Jag är med!
Allt går.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #32 skrivet: lör 5 apr 2008 22:47:46 »
Tack Kika , så trevligt att du bjuder in oss alla, så generöst av dig!
Vi kommer alla , så jättetrevligt..............


nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #33 skrivet: lör 5 apr 2008 22:49:23 »
Jag tar ett tält med och sover i, det finns plats i tältet ;D

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #34 skrivet: sön 6 apr 2008 16:41:24 »
Jag tar husbilen. Finns 7 sovplatser i den. Dessutom är vi då självförsörjande. NUUU du Kikis! ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #35 skrivet: sön 6 apr 2008 18:25:55 »
Nämen det är luuungt! Jissta frid, jag säger bara åt bonnen att han tyvärr får avvakta med att släppa ut djuren i den ena hagen för jag skall ha en tillfällig camping för ett stim förvirrade människor som vill ha lite havsluft, och så får vi väl deala om vilken utav dem, beroende på om ni vill ha lite träddunge mitt på eller öppna vidder. Vi har hela världen utanför fönstret liksom, och vi kan inte göra en kotte förnär, bara ni lovar att inte gå in till kossorna som har kalvar med sig på bete utan att bonnen är med så är det grönt.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #36 skrivet: sön 6 apr 2008 22:05:45 »
Igårkväll i chatten kom vi överens, jag, Nisse och Ängla om att dela husvagn :) Största diskussionen var om det går bra att spela vist på tre, jag tycker det går bra att spela Bismark t ex, men det är väl möjligt för en fjärde att hänga på?  ;)

Ja och det var bra tänkt med kohage, det blir en fin camping det :)


(rättat skrivfel)
« Senast ändrad: sön 6 apr 2008 23:39:08 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #37 skrivet: sön 6 apr 2008 23:37:05 »
Igårkväll i chatten kom vi överens, jag, Nisse och Ängla om att dela husvagn :) Största diskussionen var om det går bra att spela vist på tre, jag tycker det går bra att spela Bismark t ex, men det är väl möjligt för en tredje att hänga på?  ;)

Ja och det var bra tänkt med kohage, det blir en fin camping det :)

Jamen, asså, jag har visserligen en väg som gränsar också, men utöver det har jag kohagar på fyra sidor; trädgården ligger stengärdstård mot stengårdsgår mot hagarna på två av sidorna... så det finns inte mycket att välja på om man inte vill bo på gårdsplanen liksom.  ;D

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #38 skrivet: mån 7 apr 2008 07:43:17 »
Jag vill spela wist.
Allt går.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #39 skrivet: mån 7 apr 2008 09:25:45 »
Vad trevligt det låter, jag tar med mig husbilen jag också och kommer...! Vist vad är det? ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #40 skrivet: mån 7 apr 2008 09:33:47 »
Jag har aldrig lärt mig hur det stavas, vist(kanske inte) eller wist, eller twist. Kortspel där man tar stick eller passar, har en trumffärg kanske, enkla former av bridge tycker jag man kan kalla det.

Och nu googlade jag, whist stavas det i wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Whist

Convallaria, då är du med oss :) Vi kommer att ha mycket roligare än dom i husbilarna :)

(det börjar snart låta som det blir allvar av skämtet eller vad man ska kalla det, när jag bara skulle retas med Kikis, att hon ska få en massa sommargäster...)

Och nu hittade jag en kortspelssida, kan rekommendera Bismarck som jag nämnde om man är tre http://www.kortspel.net/bismarck.htm, ett klurigt spel
« Senast ändrad: mån 7 apr 2008 09:41:57 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #41 skrivet: mån 7 apr 2008 10:57:26 »
Jag har aldrig lärt mig hur det stavas, vist(kanske inte) eller wist, eller twist. Kortspel där man tar stick eller passar, har en trumffärg kanske, enkla former av bridge tycker jag man kan kalla det.

Och nu googlade jag, whist stavas det i wikipedia http://sv.wikipedia.org/wiki/Whist

Convallaria, då är du med oss :) Vi kommer att ha mycket roligare än dom i husbilarna :)

(det börjar snart låta som det blir allvar av skämtet eller vad man ska kalla det, när jag bara skulle retas med Kikis, att hon ska få en massa sommargäster...)

Och nu hittade jag en kortspelssida, kan rekommendera Bismarck som jag nämnde om man är tre http://www.kortspel.net/bismarck.htm, ett klurigt spel

*skrattar* I skolan spelade vi Twist, men min mamma envisas med att spela Vist/vhisti, så jag tror nog att det handlar om ditt ursprung igen?

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #42 skrivet: mån 7 apr 2008 11:16:06 »
Bismarck vill jag gärna lära mig. Det kan vi spela sen när Nisse tutat i sig sina Norrlands guld. Sen kan jag lära er Komet, om ni inte kan det. Då får vi väcka Nisse igen, för då behöver vi vara fyra.

Det här ska bli jätteskoj, men kan vi ta det prixis efter midsommar? Vi tar med oss allt som behövs. Grillmaten verkade finnas i hagarna intill och Kikis kanske odlar grönt. Reseda är ju en hejare på att baka bröd och Reggis kan köpa med efterrätt från Citigross. Sen tar var och en med sig sitt favoritretroföremål så vi andra kan beundra IRL. Ska bli kul att se Diana på nära håll.
Allt går.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #43 skrivet: mån 7 apr 2008 14:03:25 »
Jag tar sovsäcken under ena armen och bebisen under andra så syns vi i nån av kohagarna!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vart bor alla vi som är medlemmar?
« Svar #44 skrivet: mån 7 apr 2008 14:04:51 »
 ;D Det börjar luta åt att det blir av?

Kan tillägga att jag tror att jag ser till danmark idag, så det är klarare idag än det var sist.