Författare Ämne: Kryss Gefle  (läst 3270 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Kryss Gefle
« skrivet: sön 30 mar 2008 01:06:00 »
Så var mina Krysskoppar förevigade, men jag blir konfunderad då jag inte tycker modellen stämmer med den Kryss Tallen har på bild här http://www.tallbacken.net/porslin/BennysGef_AU_koppar.htm Mina koppar går inåt i mitten, medan AU-modellen är rak?


Har nån ett hett tips om numreringen säger vilket år, kvartal eller månad det är tillverkat?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Tallen

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
SV: Kryss Gefle
« Svar #1 skrivet: tis 1 apr 2008 17:12:57 »
Det beror helt enkelt på att det inte är samma modell...modellen på dina koppar heter EB. Det är ju inte helt ovanligt att man använt samma dekor på flera modeller.

T.ex. dekoren "Gavott" har använts på 4 olika modeller (och i 4 olika färger), EF, den man ser oftast, E, samma modell som Astra, AU, samma modell som Zebra och EA, samma modell som Variant. Kolla in min sida, där ser ni gula E-modeller och gula EA-modeller. Jag har en grön AU nu med, men den kommer med paket under veckan! EF har jag sett i rött och blått  ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Kryss Gefle
« Svar #2 skrivet: tis 1 apr 2008 18:00:49 »
Aha, så modellen heter EB, då förstår jag hur det hänger ihop, tack för att du förkovrar oss!

(jag tycker EB är smäcker och fin och passar bättre till kryssdekoren, titta på schvungen på fatet också!)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se