Författare Ämne: Facebookgruppen Retroiterna!  (läst 13653 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #15 skrivet: sön 5 apr 2009 17:16:55 »
Hallå, nu känner jag mig lite utanför! Jag har också två giftasvuxna söner, garanterat NPF, som behöver varsin fru. Hur många döttrar har du på lager, Kikis?

Attans, jag har bara en dotter. Men jag gjorde ett kap tror jag!!  ;D Fick i hemgift: två biobiljetter, varav en utgången, och fyra hyttnycklar till vinkingline om jag inte minns fel.
Har du inga döttrar, för jag har söner så det räcker och blir över.... och de behöver också giftas bort...

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #16 skrivet: mån 6 apr 2009 11:15:59 »
Jo, absolut, men jag vill inte bli av med min lillprinsessa än. Vi kan väl säga 2015-16, så det inte krockar med det första bröllopet?
Hemgiften får vi väl resonera om vad det lider.
Sen ska väl intressena stämma överens någotså när. Sedan ett antal år är det bara manga, anime, cosplay och japanska som gäller. BARA. Och killar är idioter. En utmaning, kanske?
Allt går.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #17 skrivet: mån 6 apr 2009 12:21:42 »
Jo, absolut, men jag vill inte bli av med min lillprinsessa än. Vi kan väl säga 2015-16, så det inte krockar med det första bröllopet?
Hemgiften får vi väl resonera om vad det lider.
Sen ska väl intressena stämma överens någotså när. Sedan ett antal år är det bara manga, anime, cosplay och japanska som gäller. BARA. Och killar är idioter. En utmaning, kanske?

Jamen det var av samma skäl vi fick boka 2014; tror inte att kungen hade godkänt ett giftermål för en fjortonåring riktigt? Hur gammal är din lillsessa? Den här perioden med japan och manga, hade min doter med för något år sedan så jag tror inte att vi skall fästa oss allt för mycket vid det trots allt.

Så frågan är, vill hon ha
*en svettig raggare/hantverkare med finkulturella intressen som ex tatueringar, öl och meka rosthögar och samla på stora raggarbilar? (Nåja, han håller för konst och musik också för den delen och spelar själv flera instrument)
eller vill hon ha
*en blivande snobbig klädintresserad märkesmedveten akademiker som kommer att vara borta i många år för högre studier (kanske kan vara färdig kring giftermålet dock, då lär han titulerar sig teknisk dataingenjör av något slag, han söker för fullt och går ut gymnasiet nu i vår)
eller
*en kreativ person som troligtvis kommer att kunna slå ut Peter Siepen och kompany i galenskap? (Han har idag 2 mm hår, gubbakeps, jeans och hängslen till vardags). Jag är dock inte så säker på att han kommer att ha större framgångar yrkesmässigt om det inte är inom teve, som kulturpersonlighet eller liknande....

Den yngsta tror jag dock faller bort då han inte lär vara giftasmogen då.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #18 skrivet: mån 6 apr 2009 20:20:25 »
Killar är idioter, Convallaria. På den punkten har jag samma åsikt som din dotter. Dessutom, jag blir bara mer och mer övertygad om detta faktum ju äldre jag blir, är jag rädd för. De är födda så.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #19 skrivet: tis 7 apr 2009 00:36:17 »
Jag har avaktiverat mitt facebook-konto. Hade inte tid med det och blev tvärstressad :-[  >:(  Här gäller det att få bort stressmomenten för tillfället.
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #20 skrivet: tis 7 apr 2009 08:21:54 »
Killar är idioter, Convallaria. På den punkten har jag samma åsikt som din dotter. Dessutom, jag blir bara mer och mer övertygad om detta faktum ju äldre jag blir, är jag rädd för. De är födda så.

Nejdå, män är allt rätt så trevliga husdjur. Skäller lite till husbehov men i det stora hela är de både rumsrena och lättdresserade. Med vissa exemplar får man klura lite för att hitta deras akilleshäler, sen är det inte så svårt att få dem att sitta fint.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #21 skrivet: tis 7 apr 2009 17:07:51 »
Hur gammal är din lillsessa? Den här perioden med japan och manga, hade min doter med för något år sedan så jag tror inte att vi skall fästa oss allt för mycket vid det trots allt.

Så frågan är, vill hon ha
*en kreativ person som troligtvis kommer att kunna slå ut Peter Siepen och kompany i galenskap? (Han har idag 2 mm hår, gubbakeps, jeans och hängslen till vardags). Jag är dock inte så säker på att han kommer att ha större framgångar yrkesmässigt om det inte är inom teve, som kulturpersonlighet eller liknande....

Den yngsta tror jag dock faller bort då han inte lär vara giftasmogen då.
Sessan fyller 17 och mangaintresset har hållit i sig i sex-sju år nu.... Hon pluggar japanska och pratar det med sin bror när de inte vill att mor ska förstå...

Det är väl den yngste som är den kreative kepspersonligheten, va? Synd. Det lät som på pricken. Annars tar vi den förste, tack. Han kanske kan hjälpa sin svärmor med ett och annat?
Allt går.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #22 skrivet: tis 7 apr 2009 17:09:29 »
Jag har avaktiverat mitt facebook-konto. Hade inte tid med det och blev tvärstressad :-[  >:(  Här gäller det att få bort stressmomenten för tillfället.

Gitzie, vad synd! jag som tyckte det var så trevligt att du gått med på Fejan! Välkommen tillbaka! Det gäller att använda FB inte låta FB använda sig!
Allt går.

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #23 skrivet: tis 7 apr 2009 17:15:13 »
Killar är idioter, Convallaria. På den punkten har jag samma åsikt som din dotter. Dessutom, jag blir bara mer och mer övertygad om detta faktum ju äldre jag blir, är jag rädd för. De är födda så.

Ja, absolut annorlunda kan jag gå med på. Vad jag märkt lägger människor under 18 inte riktigt in samma betydelse i ordet idioter som vi andra....
Allt går.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #24 skrivet: tis 7 apr 2009 19:43:06 »
Gitzie, vad synd! jag som tyckte det var så trevligt att du gått med på Fejan! Välkommen tillbaka! Det gäller att använda FB inte låta FB använda sig!
Tack, jag kanske återvänder när jag har mer tid över att sätta mig in i det.  :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #25 skrivet: tis 7 apr 2009 21:32:02 »
Tack, jag kanske återvänder när jag har mer tid över att sätta mig in i det.  :)
Kan tipsa om att dina inställningar och vänner är osynliga och borta, men om du vill komma tillbaka återaktiveras alla vänner du skaffat dej mm, så det är väldigt smidigt.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fluxe

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #26 skrivet: tis 21 apr 2009 17:34:11 »
Retroiterna!

Fyndigt namn, läst idag på Wikipedia att "den som gillar det som är retro kallas för retrofil".
Namnet känns ju så där... *Hmm* http://sv.wikipedia.org/wiki/Retro

Bara lite kuriosa

/Lasse
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Facebookgruppen Retroiterna!
« Svar #27 skrivet: tis 21 apr 2009 17:49:50 »
Underbart! Äntligen en fili jag kan ansluta mej till, till 100% :)

Retrofiler är vi allihopa...

Men retroit syftar ju då på retroforum specifikt och inte retrointresset

Nu kommer jag inte några -it som bildats på samma grunder, inte som bakelit, monolit, kryptonit, plit :) utan bildat av härkomst (från retroforum i detta fallet) -jo förresten: Moskovit!

Gillar den sammankopplingen på nåt sätt :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se