Design, övrigt > Silver & bestick
Putsa bestick....
convallaria:
Det är mycket kemikalier och skit i tandkräm. Såna som ska bleka tänder är värst - de slipar tänderna med små partiklar - kanske salt? Colgate - den riktigt gamla sorten - innehöll mycket salt och smakade salt också. Nån som kommer ihåg?
Huvudsaken är väl att man väljer en tandkräm (dock inte för silverputs) som inte innehåller miljögiftet triclosan.
Reseda:
Jag minns en jätteäcklig tandkräm från tidigt 50-tal som hette Jod Caliklora (osäker på stavningen) Den smakade salt och tvål >:(
Domino:
På tal om tandkrämer och innehållet i dem, så vill jag bara varna för Laurylsulfat (skumbildningsmedel) som kan ge slemhinneskador om man är känslig...
Jag fick jätteproblem när jag använde den vanliga tandkrämen Colgate... tappade skinn på tungan, riktigt läskigt och ont gjorde det också! Bytte till Zendium och blev bra på 1 vecka (den innehåller inte Laurylsulfat).
frajda:
Puffar upp tråden! Jag har fyndat några jättefina bestick idag, och undrar hur jag bäst fräschar till dem? det är inte silver, bara vanliga stainless steel med jättevackert mönster på. Känns inte som att "bacillerna" försvinner med diskmedel.. om ni förstår hur jag menar! tacksam för svar :)
gitzie:
Det finns ett "polermedel" som heter POL. Repar inte. Suveränt! Köps i järniabutiker.
Kan beställas från företagets hemsida också, men då blir det dyrt eftersom frakt tillkommer.
Ett tips som inte står i polinstruktionen är att efter de har legat med putsmedel på en stund använda en MJUK svamp (ingen repande grön!) med diskmedel och vatten på att efterputsa med. Kanonresultat varje gång ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion