Författare Ämne: Modellbilar från Dinky Toys  (läst 5430 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Modellbilar från Dinky Toys
« skrivet: ons 9 apr 2008 21:05:17 »
Det är alldeles för mycket tjejleksaker här så jag får försöka jämna ut det lite. Dessa bilarna är inte i så bra skick, men jag har inte gett många kronor för dem - de flesta har kostat 5-20 kr/st. Däck finns att köpa nytillverkade och andra delar som fattas går att hitta med lite tur i en skrotlåda på en leksaksmässa. Det som är bra med dessa bilarna är att det inte finns några små lösa delar som kan gå sönder så i princip går det att måla om dem så ser de fina ut, om man vill det (det är lite charmigt med slitna bilar också). I fint skick kostar dessa många hundralappar, styck!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Modellbilar från Dinky Toys
« Svar #1 skrivet: ons 9 apr 2008 21:29:11 »
Det kanske är en affärsidé att köpa däck och måla risiga leksaksbilar, på ett snyggt sätt?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Modellbilar från Dinky Toys
« Svar #2 skrivet: ons 9 apr 2008 21:36:41 »
Seriösa samlare vill ha originalfärgen kvar och ser lätt om de är ommålade. Men vill man bara ha några snygga modellbilar så duger ommålade gott tycker jag. Men man får spraya på färgen - ambulansen på bilden är ommålad med pensel och det har inte blivit lyckat alls.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Modellbilar från Dinky Toys
« Svar #3 skrivet: fre 11 apr 2008 16:10:46 »
"Däck finns att köpa nytillverkade" TÄNK om vi vetat om det innan vi gjorde processen kort med sönernas  alla "småbilar" utan däck...... >:(

ina

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
SV: Modellbilar från Dinky Toys
« Svar #4 skrivet: sön 27 apr 2008 11:02:52 »
(det är lite charmigt med slitna bilar också).

instämmer i detta, de ska vara orginal. Det som grämer mig är att jag gjorde mig av med en jätte stor låda med bilar i olika storleker efter mina ungar och jag vet att det fanns några sådana där :(