Författare Ämne: Underbar 70-tals "konst"  (läst 7686 gånger)

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
Underbar 70-tals "konst"
« skrivet: lör 12 apr 2008 16:37:32 »
Kommer ni ihåg dessa tavlor från 70-talet.. :) ett måste på väggarna !! Helt underbara...det kallades för jutesömnad, och är ca 1.20 m x 0.5 m , trädet är ca 1.05 x1.20 m så de är ganska stora !! De är gjorda av Lennart Olsson i slutet på 60- och under hela 70-talet..SÃ…Ã… HÄFTIGA tycker jag!!
Kolla även in det röda draperiet brevid den stora tavlan med trädet på...oxå så läcker inredningsdetalj..det hittade jag på loppis i orginalkartonger, det är som en byggsats som man sätter ihop själv...

Om det är ngn annan här som har sådana här tavlor så hör gärna av er till mej...Jag vet att det finns tavlor i Orange och även tavlor med "tistlar" i rött..men jag har ingen av dessa....
« Senast ändrad: sön 13 apr 2008 09:40:33 av Sussieh »

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Underbar 70-tals "konst"
« Svar #1 skrivet: fre 10 okt 2008 11:24:43 »
Kommer ni ihåg dessa tavlor från 70-talet.. :) ett måste på väggarna !! Helt underbara...det kallades för jutesömnad, och är ca 1.20 m x 0.5 m , trädet är ca 1.05 x1.20 m så de är ganska stora !! De är gjorda av Lennart Olsson i slutet på 60- och under hela 70-talet..SÃ…Ã… HÄFTIGA tycker jag!!
Kolla även in det röda draperiet brevid den stora tavlan med trädet på...oxå så läcker inredningsdetalj..det hittade jag på loppis i orginalkartonger, det är som en byggsats som man sätter ihop själv...

Om det är ngn annan här som har sådana här tavlor så hör gärna av er till mej...Jag vet att det finns tavlor i Orange och även tavlor med "tistlar" i rött..men jag har ingen av dessa....

Nisse !! du har väl ändå sett dessa tavlor, du som bor i mina trakter :)

Anja60

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Underbar 70-tals "konst"
« Svar #2 skrivet: sön 9 nov 2008 16:47:51 »
Hej!

Här kommer en bild på Jutesömnad med orange blommor.
Jag tog hand om den "för att ingen ville ha den" vid ett arvsskifte.
Den kommer att passa bra i vårt allrum som redan har original 70-tals gardiner som jag fått av grannen.
Hälsn Anja

Sussieh

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 222
    • Visa profil
SV: Underbar 70-tals "konst"
« Svar #3 skrivet: sön 9 nov 2008 18:21:34 »
Hej!

Här kommer en bild på Jutesömnad med orange blommor.
Jag tog hand om den "för att ingen ville ha den" vid ett arvsskifte.
Den kommer att passa bra i vårt allrum som redan har original 70-tals gardiner som jag fått av grannen.
Hälsn Anja

Ã…h..visst är dom läckra, dom pryder sin plats på rätt ställe :) Varifrån kommer du då?

Anja60

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Underbar 70-tals "konst"
« Svar #4 skrivet: fre 28 nov 2008 18:51:31 »
Ja, det tycker jag med.

När det gäller heminredning är jag av åsikten att det är kul att blanda stilar och olika tidsåldrar. Jag sitter just nu i soffan "London" tillverkad av Dux, och inköpt av mina föräldrar 1960. Soffbordet + en fåtölj till passar bra i vårt vardagsrum.
Jag är lite allergisk mot den "minimalistiska stilen"  ;)
Hälsn Anja från Sundsvall

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Underbar 70-tals "konst"
« Svar #5 skrivet: tor 4 dec 2008 08:29:29 »
Jag har jättesvårt för att se något bra i det här ni visar. Men jag har ju ingen relation till dessa murriga ”färgbomber” från 1970-talet, de är liksom före min tid. I mitt skånehus där är hela stora hallen tapetserad med 70-talsmurr som jag ännu inte eliminerat.