Allmänt > Fria diskussioner
PES tar Time out.
Domino:
--- Citat från: ada skrivet mån 14 apr 2008 08:51:10 ---Jag tänker på en kommentar som "Var finns den på Tradera?" som på PES föranledde censurering och kommentarer efteråt att en viss person förföljde en annan med insinuationer (att vederbörande är en vederstygglig traderasäljare?). Jag vågar påstå att Retroforumsynen på samma kommentar är att det egentligen står "Berätta för oss på forumet var vi kan lägga vantarna på denna underbara sak" (utan att utgå från att den som frågar menar något nedlåtande om att sälja på Tradera)
Alltså om man läser in något falskt och insinuant i varje kommentar, så får man stora problem. Väljer man den positiva tolkningen blir livet genast lättare.
--- Slut citat ---
Kan bara hålla med dig Ada i det här citet ovan, läste själv den tråden och förstod ingenting, varför tro det värsta om personen i fråga, själv kunde jag inte alls läsa in något elakt eller insinuant i frågan om var på tradera saken kunde hittas.
Tycker att det är synd att PES inte orkar och klarar av att administrera sitt forum på ett sånt sätt att det blir det trivsamma, roliga och givande forum som det borde kunna vara!
Vi får väl se det kanske uppstår något nytt av det gamla?!
Fjoll:
--- Citat från: ada skrivet sön 13 apr 2008 23:49:53 ---Jag kan bara beklaga att deras egna agerande skapar sådan intern kalabalik hos dem.
Hoppas de får samlat nya krafter under sin time out så vi får ha en fortsatt rik forumflora i landet.
--- Slut citat ---
Heder åt dig Ada med en sådan kommentar. Om än jag inte är någon daglig el ens månadsbesökare på PES så instämmer jag till fullo.
brodertuck:
Ja här händer det grejor må jag säga! Har inte varit här på några dagar, under tiden har ett forum tagit time out och ett nytt tillkommit. Har inte riktigt greppat anledningen till PES time out, är det något som hänt under helgen eller var måttet rågat?
Jag har deltagit på båda sidorna och tycker att de kompletterar varandra på ett bra sätt, olyckligtvis var det väl något som skar sig mellan Retroforum och PES redan i början, så det som kunde blivit riktigt bra föll platt till marken.
Hur som helst önskar jag Ada lycka till med Antikforum.eu och hoppas att många kunniga hittar dit. Förhoppningsvis blir det också lite lättare att föra dialog när alla forum kan nämnas och länkas till.
kikarbara:
--- Citat från: brodertuck skrivet mån 14 apr 2008 12:56:22 ---Förhoppningsvis blir det också lite lättare att föra dialog när alla forum kan nämnas och länkas till.
--- Slut citat ---
Tyckte att det här var väldigt bra skrivet! :) Tåls att läsas en gång till!
Reseda:
Jag minns tydligt det som Reggis berättar om. Det var smutskastning och personliga påhopp så det skvätte om det.
Sedan kryper man in i bomullen på PES och raddar allt obekvämt. Ett sånt forum passar inte mig. Jag blev avstängd därifrån utan att få veta orsaken.
Jag ids inte ens läsa på PES. När alla har exakt samma åsikt blir det trist. De som gillar det så, ska naturligtvis deltaga där. Så hoppas jag att PESarna som skriver på andra forum också, håller stilen även på de andra forumen i framtiden!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion