Allmänt > Fria diskussioner
Engla......
Reseda:
Det har kommit massor med "rundskick" på våra mobiler: Kl.21 måndag 14 april tänder vi ett ljus i fönstret för Engla och hennes familj.
Vi tänker göra det. Ett sätt att göra något då det känns tungt. Delad sorg är halv sorg.
Tack och lov har vi i familjen haft turen att slippa undan våldsbrott. Men tanken på Engla och hennes släkt och vänner gör ont.
Reggis:
Jag blir bara så förbannad. Den här mannen är en välkänd sexbrottsling och en kastrering skulle ha förhindrat det här och även hjälpt mannen att inte hamna i den situation han är i. Varför i jösse namn skall det vara så in i helsikes svårt att kastrera personer som begår upprepade sexbrott. Vid tillfälle två bör kastrering vara obligatorisk.
Det har nämligen visat sig att är de inte mottagliga för vård efter det första tillfället så fortsätter de hur länge som helst. Därför bör kastreringen inte ske efter första gången då många faktiskt blir botade. Men efter andra är det bara att kastrera.
Reseda:
Absolut rätt. Varför ska det vara så omöjligt svårt att kastrera en sexbrottsling? De generna ska inte föras vidare och beteendet ska STOPPAS!
Annanym:
I Danmark används nån form av kemisk kastrering, det är nåt som kunde tillämpas här också.
Domino:
Förstår inte vitsen med kemisk kastrering, det måste väl vara bättre att kastrera på riktigt rakt av och så är man av med problemet.
När det gäller kemiskt kastrering gäller det väl att personen är med på det och är han inte det då har man genast ett problem..!
Vad jag förstår så ska det injiceras och då krävs det att man kommer... har man avvikit så får man inte injektionen och den måste fyllas på då och då...
Dessutom så får man mkt svåra biverkningar vad jag förstått, levern klappar ihop och svår benskörhet uppstår.
Nej riktig kastrering måste ju vara det allra bästa för sexbrottslingar. De har ju förverkat rätten att ha sex, så bort med grejorna bara!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion