Allmänt > Fria diskussioner

Engla......

<< < (4/8) > >>

Fjoll:
Fakturm kvarstår, kastrering kan vara en mycket farlig åtgärd, inte minst om man tror att de slutar upp med sina övergrepp och låter dem beblanda sig med försvarslösa barn.

Den sista meningen förstod jag inte riktigt Reggis

ina:
Kastrering är för lindrigt,,,,,,,
med risk för på hopp
så tycker jag ändå att dessa människor inte har rätt till sitt eget liv, när de förstör för så många andra

Fjoll:
Nää, varför skulle du bli påhoppad, vi har alla rätt till våra åsikter. Jag kan på sätt o vis förstå det du skriver om att en del förverkat rätten till sitt eget liv men för mig uppstår direkt en komplikation. Vem besitter rätten att ta en annans liv? Självklart finns det förmildrande omständigheter, försvar osv. Men att med berått mod, planerat eller genom sitt arbete ta en annans liv, nej det tycker jag inte hör 2000-talet till.

nisse 8:

--- Citat från: Fjoll skrivet tor 17 apr 2008 11:15:09 ---Nää, varför skulle du bli påhoppad, vi har alla rätt till våra åsikter. Jag kan på sätt o vis förstå det du skriver om att en del förverkat rätten till sitt eget liv men för mig uppstår direkt en komplikation. Vem besitter rätten att ta en annans liv? Självklart finns det förmildrande omständigheter, försvar osv. Men att med berått mod, planerat eller genom sitt arbete ta en annans liv, nej det tycker jag inte hör 2000-talet till.

--- Slut citat ---

Dessutom är det för lindrigt med dödsstraff.

Reggis:
Låt oss för guds skull inte bli medeltida. De här emotionellt störda individerna är att betrakta som sjuka och kan i många lägen inte reglera sig själva. Därför tycker jag att kastrering som ger ett i det närmaste 100 % skydd är en korrekt åtgärd. Att hålla på och straffa sjuka som inte är straffmottagliga luktar medeltid.

När en bil går sönder och föraren kör ihjäl en liten flicka på grund av den trasiga bilen skulle du inte ropa på dödsstraff. Detta är samma sak. Det här är en människa som gått sönder.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion