Författare Ämne: Engla......  (läst 15884 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Engla......
« Svar #30 skrivet: fre 18 apr 2008 17:01:48 »
Att seriemördare och sexualbrottslingar skulle starta sin bana som blottare är inte belagt någonstans vad jag vet, och skulle det vara så är jag mycket intresserad av att veta av vem, var och när.

Nåväl, det får vara hur det vill med straffet. Det tar andra hand om. Det enda jag kan hoppas är att det finns något i denna sorgliga händelsen som polis/psykiatri/andra inblandade parter kan kan dra lärdom av och i och med det kanske rädda någon annans människas liv.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Engla......
« Svar #31 skrivet: fre 18 apr 2008 22:52:23 »
Såg någon av er Uppdrag granskning i onsdags 20.00?
Tyvärr inte.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Engla......
« Svar #32 skrivet: sön 20 apr 2008 20:47:00 »
Jo Fjoll det är belagt att grova sexbrottslingar oftast har börjat i ”liten” skala med sexuellt ofredande och då ofta i form av blottning. Det innebär inte att alla de som är blottare skulle bli grova sexbrottslingar men det finns en stark koppling.


När vi är inne på det kommer jag aldrig att glömma när jag och en väninna åkte tunnelbana rätt sent en kväll för att par år sen. Vi var ensamma i vagnen och då hoppade det fram en kille och runkade framför oss. Jag frågade om jag skulle hjälpa till och min väninna skrattade så hon tjöt. Hans snopp började hänga snopet ner från att ha varit på topp och han sprang därifrån mens vi båda tjöt av skratt. De flesta blottare är rätt oskyldiga men som sagt var inte alla.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Englainlägg till rätt ställe
« Svar #33 skrivet: mån 28 apr 2008 23:06:29 »
Barns fantasier och drömmar är ju  så ofta så oskyldiga , sällan  att vi upplever att  nån vuxen gör ett barn så illa, som mannen  som mördade Lilla Engla, så underligt att människor har negativa åsikter om den person som fotograferade  Engla samt hennes mördare i  bilen, varför är inte alla så tacksamma att  någon  av  en lyckosam händelse fångade allt på foto?
Har läst  åsikter om att  personen som råkade fota Lilla Engla som  cyklade förbi kan vara en pedofil, samt insändare om att fotografen som tog  foton på Engla samt hennes mördare visste vad som väntade Engla, tycker bara att det är så  fruktansvärt tragiskt att människor frossar i  en liten unges död

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Engla......
« Svar #34 skrivet: tis 29 apr 2008 14:59:59 »
Har inte hört talas om att personen som provade sin kamera och bland annat fick med Engla och hennes mördare på bild skulle vara pedofil. Det skulle inte förvåna mig om det är den inkompetenta dalapolisen som spritt ryktet. Alla vet väl att de inte orkade lämna fikahörnan för att gå ut och ta fast mördaren.


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Engla......
« Svar #35 skrivet: tis 29 apr 2008 23:24:37 »
ängla, "Har läst  åsikter om att  personen".....

VAR har du läst detta?

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Engla......
« Svar #36 skrivet: tis 29 apr 2008 23:35:08 »
ängla, "Har läst  åsikter om att  personen".....

VAR har du läst detta?

Det vill jag också veta. Jag trodde jag hade läst ALLT.