Författare Ämne: Yipiie!/stort tack för tipset Fjoll!  (läst 3682 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Yipiie!/stort tack för tipset Fjoll!
« skrivet: ons 16 apr 2008 08:28:02 »
Sarah Sink Eames, Barbiefashion nr 1; anlände igår. Tack för tipset Fjoll, inser ju att jag måste ha de andra två böckerna med efter att ha kikat i denna!!

Ã…terigen, jättetack! ;D ;D

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Yipiie!/stort tack för tipset Fjoll!
« Svar #1 skrivet: ons 16 apr 2008 16:06:19 »
Jättekul att du blev nöjd med boken. De tre böcker som du nämner tar som bekant upp kläderna. Om jag får komma med ett tips, såvida du inte är jättehet på Modkläderna just nu så kan du försöka få tag på boken "Face of the American Dream: Barbie Doll, (1959-1971)" av Christopher Varaste. Då har du även en bok om dockorna. Den har gått ut på förlaget men kan gå att få tag på i antikvariat eller ebay. De ex jag sett i omlopp är svindyra, på alibris hade de en för 1600 kronor. Det är länge sedan jag hörde om ett ev nytryck men ännu har den inte kommit ut. Jag ska se mig omkring om jag kan finna den någonstans. Jag har många böcker i ämnet, men just den här tycker jag ändå är den bästa. Det finns också en annan bok, kanske inte så mycket uppslagsverk men vansinnigt vackra bilder tagna av David Levinthal, boken heter "Barbie Millicent Roberts, An original. Hittar jag något får du veta. En annan bok om Barbiedockor är "The Collectors Encyclopedia of Barbie Dolls and Collectibles, författare Sibyl DeWein och Joan Ashabrander, är man samlare så är den svår att vara utan.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Yipiie!/stort tack för tipset Fjoll!
« Svar #2 skrivet: ons 16 apr 2008 16:19:11 »
Lite länktips.
http://www.alibris.com/booksearch?qwork=2224814&author=Varaste%2C+Christopher&browse=1&qsort=p&matches=3&cm_sp=works*listing*buyused

Här är också en länk till Ebay. Det stor iof att de bara skickar till USA men skriver man och frågar snällt så brukar de skicka. 461 skr var inte så tokigt pris för den boken.

http://cgi.ebay.com/Face-of-the-American-Dream-Barbie-Doll-Book-1959-1971_W0QQitemZ140178457634QQihZ004QQcategoryZ378QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el1247
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)