Hus och hem > Arkitektur

Kaufmann house till salu!

<< < (3/4) > >>

JJ:
Men när drömmer om något och man vet till 100% säkerhet att det aldrig kommer att hända så dör drömmen förr eller senare. Men om det ändå finns en liten chans att det kan inträffa, då lever drömmen vidare.

Fjoll:
Jamen det kan man väl aldrig helt säkert veta, jag menar till 100%. Tror du inte det är så att det man drömmer om är något som faktiskt kan bli sant, om än det bara är promilles chans. T ex att vinna en storvinst på lotto. Jag som aldrig tar några lotter, tippar eller dyl kan inte drömma om det. Däremot har jag en del gamla släktingar i USA som jag inte känner, pengar har de visst också och där kan jag faktiskt drömma (men det kanske är fult att göra så).

JJ:
Inte är det fult att drömma, men Kaufmann house vet jag till 100% säkerhet att jag aldrig kommer att äga. Även om jag vinner drömvinsten på 150 miljoner så räcker säkert inte detta till att köpa huset, och om det skulle slumpa sig så att jag nu vann så mycket pengar och budet skulle stanna under det så skulle jag aldrig lägga så mycket pengar på ett hus. Dessutom måste underhållet av hus och trädgård plus skatt och bevakning kosta multum!

Fjoll:
Instämmer helt med dig JJ, jag skulle inte heller köpa om jag så hade pengarna, så mycket är det faktiskt inte värt för att bo, åtminstone inte för mig.

FP:
Huset gick för 16,84 miljoner dollar, förra ägaren köpte huset för 1,5 men la nog ut en liten slant för att få tillbaka pärlan till originalutförande efter att Barry Manilow förstört det med en "tacky" renovering. Lite intressant kuriosa..

http://www.latimes.com/features/home/la-hm-scoutkaufmann15-2008may15,0,3133220.story

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion