Hus och hem > Arkitektur
Kaufmann house till salu!
Fjoll:
Håller med om att det är snyggt, mycket snyggt. Däremot tror jag inte att jag skulle vilja bo där, lite för avskilt för min smak. Ã… andra sidan behöver jag inte bekymra mig om det, har aldrig gjort mig några miljarder på vare sig olja eller Barbisar!
JJ:
Kaufmann själv hade det som sommarstuga - en av dem! Han hade även falling water house i Pennsylvania - även det en klassiker.
Det skulle säkert bli billigare att bygga en kopia av det på en lämpligare plats, om man inte måste ha exakt samma typ av material i huset. Fast även det är naturligtvis helt omöjligt med min ekonomi. Man får nöja sig med att önskedrömma! Fast slår drömvinsten in så...
Fjoll:
Jamen det är ju liksom det, att drömma..... Själv har jag haft en massa drömmar, en del har gått i uppfyllelse andra inte. På något sätt är det ändå som drömmar som de gett mig den största glädjen, märkligt men jag tror det är så. För några år sedan gick en enorm Barbie-auktion på Christies. En av de större samlarna i världen hade gått ur tiden och Christies fick förtroendet att auktionera ut det. Gissa om jag var sugen på mycket av det. Hade kunnat handla hur mycket som helst. Hade jag gjort det hade jag förmodligen suttit här hemma, inte ett dugg lyckligare än vad jag är idag.
Hmmm, nu ser jag att jag med alla till buds stående medel försöker intala mig själv att jag inte ska köpa en enorm Barbie lot som jag blivit erbjuden att köpa från en storsamlare i USA. Nej, precis, jag kommer inte att bli lyckligare..... eller
ada:
Vart tror du glädjen att jaga och samla tar vägen då Fjoll? Jag tror det förstör samlarglädjen att få alldeles för mycket på en gång...
Fjoll:
Det är just det jag menar, när man sitter där med allt, då tror i alla fall inte jag att det är så kul längre. Just nu hägrar en outfit som jag inte har. Den kostar uschligt mycket pengar men tom när jag fått den (om jag nu får det nån gång) så tar lyckan delvis slut. Det är drömmen och längtan som till stor del bär upp tillvaron, så tror i alla fall jag som helst vill ha allt NU!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion