Författare Ämne: ryamatta  (läst 5159 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
ryamatta
« skrivet: lör 26 apr 2008 19:02:16 »
Jag har någon gång för längesedan ropat in denna matta på auktion. Den har blivit liggande, och pga allergier i familjen är det uteslutet att använda den. Kollade slutpriser på Tradera, och baxnade...är det faktiskt så att ryamattor inte är intressanta?
Denna är 70x130 cm, gjord i England, heter Sonja och har märket för äkta ull. Mera retro än så här kan det väl inte bli? Vill visa den av precis denna anledning, det är ingen smygreklam, eftersom jag inte har en tanke på att sälja för några tior....visst är den fin?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: ryamatta
« Svar #1 skrivet: lör 26 apr 2008 19:07:13 »
Jomenvisst finns det intresse för ryamattor! Sen beror det förstås på vilket pris du vill ha ut för din matta, men om den bara är "retrorätt" så skulle jag gissa på att du kan få någonstans mellan 2-700 för din matta .Men för att intresset skall stiga så skall de vara lite annorlunda, och det är ju din vackra matta definitivt!

Jag har sålt några stycken småryor på tradera och fått mellan 200-450:-.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: ryamatta
« Svar #2 skrivet: lör 26 apr 2008 19:57:35 »
Snygg!! Skulle i ett större format få bo hemma hos mig.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: ryamatta
« Svar #3 skrivet: lör 26 apr 2008 20:41:42 »
Jag är ingen större fantast av ryamattor, men i Torsdags såg jag en riktigt snygg sak på Emmaus-Björkå för 450 kr. Jag är nästan sugen på att köpa den men vet inte var jag skall ha den isf.

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: ryamatta
« Svar #4 skrivet: mån 28 apr 2008 17:34:18 »
Kanske jag ska pröva på Tradera i alla fall.... själv tycker jag att matten andas 60-tal, både i mönster och färgsättning.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: ryamatta
« Svar #5 skrivet: sön 4 maj 2008 19:06:33 »
Ryor har alltid stått för något påvert för mig. Har man inte råd med en riktig matta så blir det en skräpig ryamatta. Nu är det ju också så att man kan få riktiga mattor för i stort sett samma små summor med pengar. Därför är det ju helt korrekt att dessa värderas till noll eller där i närheten. Ofta luktar de ju dessutom skunk. Nej för min del ser jag nog ryamattor mest som bränsle.