Författare Ämne: Gamla tanter på Kick-off  (läst 3694 gånger)

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Gamla tanter på Kick-off
« skrivet: lör 19 apr 2008 15:56:35 »
Nu har jag genomfört en egen undersökning och kan krasst konstatera att gamla tanter har inget att göra på en Kick-off med en massa 20-plussare  ;D Jösses! För första gången i mitt snart 45-åriga liv har jag kommit packad till jobbet :-* Ã… andra sidan aå var jag inte ensam utan hela kontoret var lika blaskiga  ;D Man tycker att jag borde ha lärt vid det här laget att man inte ska blanda. Lik förbaskat så slank det ner rosevin, rödvin, cider, shots, öl och drinkar i en salig blandning. Jag hade iallafall den goda smaken att bryta upp först av alla, redan kl 3 på morgonen  :D Fy ruttil för gårdagen! Det tog ända till lunch innan jag började känna mej klar i huvudet. Den känslan fick jag behålla i ca en kvart innan betongkepsen hade placerat sej mellan öronen.

Nästa gång det är dags att gå ut med jobbet så ska jag nog se till så att sambon jobbar den kvällen så jag måste hämta killarna på dagis  ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Gamla tanter på Kick-off
« Svar #1 skrivet: lör 19 apr 2008 16:13:50 »
*he-he* Jag kan berätta om min egen taktik. Jag umgicks till sena torsdagskvällen med mina antagonister införlupna med att ägna oss åt ivriga diskussioner i trevligt sällskap. Trevligt sällskap, intellektuella diskussioner och meningsutbyte kräver tydligen alkoholhaltiga drycker när man är borta från hemstaden och ligger på hotell. Själv höll jag mig till läskedryck och åsåg när mina meningsåtskiljaktiga inmuntligade dessa drycker och sen såg jag allt till att samla så mycket kunskap jag bara orkade och kunde och att diskutera fram och tillbaka i en intensivare takt allt eftersom dryckeshalten innanför västen på de andra ökade. Och det blev väldigt gemytligt och trevligt och det var i sena timman jag till sist var en av de sista som bröt upp.

När morgondagens tigra tidsplan inföll sig så kunde jag le stort och fick därmed försöka se lite lidande ut när jag låtsades ha en empatisk känsla för mina debattanter...  ;D *he-he*.

När man är iväg på dylika tillställningar skall man avhålla sig från allt vad alkoholhaltigt innehåll heter om du frågar mig! :-*

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Gamla tanter på Kick-off
« Svar #2 skrivet: lör 19 apr 2008 18:08:39 »
Gissa om jag kommer att göra det nästa gång!  ;D ;D ;D ;D

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Gamla tanter på Kick-off
« Svar #3 skrivet: lör 19 apr 2008 18:16:32 »
Gissa om jag kommer att göra det nästa gång!  ;D ;D ;D ;D

*he-he* folk på lyran slirar dessutom lite mer än de räknar med mellan varven så det kan vara riktigt underhållande...  :o

lurv

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
SV: Gamla tanter på Kick-off
« Svar #4 skrivet: lör 19 apr 2008 19:44:45 »
*he-he* folk på lyran slirar dessutom lite mer än de räknar med mellan varven så det kan vara riktigt underhållande...  :o

Skojar du? Upptäckte själv att jag var mer än salongsberusad när jag lutade mej framåt för att gräva upp nått ur väskan och höll på att stupa med huvudet före i golvet  ;D Konstigt nog så känner man sej ju sååå intelligent när man är rökig, synd nog så kan man ju knappt uttala ordet då  ;D