Författare Ämne: Retroforum i TTELA idag  (läst 11275 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Retroforum i TTELA idag
« skrivet: mån 21 apr 2008 13:06:46 »
(namnet TTELA kommer sig av sammanslagningen mellan Trollhättans Tidning och Elfsborgs Läns Annonsblad, Alltså tidningarna för Trollhättan och Vänersborg med omnejd, Mellerud och Lilla Edet)

Jag blev intervjuad i början av månaden av journalist, nu kom det med på Hem & Trädgård-sidan. Min dator krånglar så jag kan inte scanna -det kommer senare- kan vara just programvaran som ställer till det för min kära bärbara, sitter vid sonens dator nu. På ett sätt är jag tacksam att jag slipper scanna, då fotot är hemskt :) Hur får man inte offra sig för den goda saken att sprida budskapet om mina forum :) Jag får lära mej leva med detta antagligen...

Artikeln handlar om att man allt mer talar om heminredning och liknande på internet och då jag som startat Retroforum och nu Antikforum fanns i regionen blev jag ombedd.

79 000 läsare ska tidningen ha så datanörden i mig är väldigt intresserad av effekten av exponering i media, hur mycket besök det gett när dagen är slut. Än så länge tolkar jag det som att man inte i någon större utsträckning kollar det man läst i morgontidningen på jobbet.

Hu, nu funkade scannern efter diverse manövrar och jag ska kasta mej ut i etern med ett foto jag har svårt för... Vad gör man inte för konsten...

Artikeln tillhör TTELA, text: Yvonne Olsson och foto: Christian Lamotte
« Senast ändrad: mån 21 apr 2008 15:33:12 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #1 skrivet: mån 21 apr 2008 16:00:31 »
Kul med en helsida! Bra med länktips till bra-att-ha-sidor!

Jag var inne och kollade lokalblaskans web-upplaga. Tyvärr hittade jag ingen länk till reportaget... Men Adas scannade bild fungerar bra, om man "klickar upp" storleken ett par gånger!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #2 skrivet: mån 21 apr 2008 16:19:23 »
Jag scannade med lite snål uplösning så det är liite svårläst, även "uppklickad". Men du Anja din snåljåp kan väl köpa tidningen?   :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #3 skrivet: mån 21 apr 2008 17:55:51 »
Anja din snåljåp kan väl köpa tidningen?   :)

Jag är, sedan många år, en trogen prenumerant av TTELA!

Artikeln är redan urklippt, inramad och upphängd på hedersplats i hemmet.

Web-sökning efter länk gjordes av omsorg om övriga, utomsocknes, Retroforum-läsare!! ;)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #4 skrivet: mån 21 apr 2008 18:03:43 »
Jag är, sedan många år, en trogen prenumerant av TTELA!

Artikeln är redan urklippt, inramad och upphängd på hedersplats i hemmet.

Web-sökning efter länk gjordes av omsorg om övriga, utomsocknes, Retroforum-läsare!! ;)
Jag får väl retas med dej Anja? Det värmer mitt hjärta att den är inramad och hängd på hedersplats  :-* Så gör en sann Retroit :) Följ nu exempel och skriv ut den i A4 och häng upp.

(alla förstår att jag skojar när jag inte kan smälta fotot på mej riktigt? tro inte jag vill ha den på allas väggar :))
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #5 skrivet: mån 21 apr 2008 19:53:12 »
Jag såg att det står ungefär så här i artikeln: "Medlemmarna har planerat att träffas i verkligheten, kanske på Hedens marknad". Vad jag vet så har jag bara skrivit till änglautanskor att vi kanske ses där, men är det någon mer som har tänkt att komma dit så hör av er så kanske det blir ett litet möte IRL. Vi får väl ta det via privata meddelanden. 17 Maj blir datumet alltså.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #6 skrivet: mån 21 apr 2008 21:49:23 »
Det var journalisten som frågade mig om vi hade planer att träffas IRL, och då fick jag ju säga vad jag hört nåt om, du och Ängla avhandlade inte detta bakom lyckta dörrar precis så jag antog att vi andra kan komma också? :) (sen har vi ju pratat om att våldgästa Kikis i sommar med tanke på havsutsikt och allt, men det vore att dra skämtet lite långt att dra upp det för pressen :))
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #7 skrivet: mån 21 apr 2008 22:00:19 »
Det var journalisten som frågade mig om vi hade planer att träffas IRL, och då fick jag ju säga vad jag hört nåt om, du och Ängla avhandlade inte detta bakom lyckta dörrar precis så jag antog att vi andra kan komma också? :)

Jomenvisst! Ju fler aktiva medlemmar som dyker upp ju roligare skulle det vara. Jag har bara sett två medlemmar IRL och dessa har inte gjort många inlägg.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #8 skrivet: mån 21 apr 2008 22:03:37 »
Jomenvisst! Ju fler aktiva medlemmar som dyker upp ju roligare skulle det vara. Jag har bara sett två medlemmar IRL och dessa har inte gjort många inlägg.

Hur och var och när är Hedens marknad? ???

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #9 skrivet: mån 21 apr 2008 22:18:01 »
Jag får väl retas med dej Anja?
Det är klar Du får!

Jag använder förmodligen inte de där jäkla "runda ansiktena", smileys?, rätt. Alltså inte rätt uttryck vid rätt tillfälle! Jag fattar budskapet när jag läser andras inlägg, men blir ofta osäker på vilken jag ska välja när jag ska "klistra in" en.

Jag slutar använda dom nu!

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #10 skrivet: mån 21 apr 2008 22:25:18 »
Vi får väl ta det via privata meddelanden.

Är det inte enklare att spika det här & nu?

Hedens Marknad och 17/5. Vad mer behöver vi enas om? Tid? Och en mer specificerad plats?


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #11 skrivet: mån 21 apr 2008 22:28:32 »
Det är klar Du får!

Jag använder förmodligen inte de där jäkla "runda ansiktena", smileys?, rätt. Alltså inte rätt uttryck vid rätt tillfälle! Jag fattar budskapet när jag läser andras inlägg, men blir ofta osäker på vilken jag ska välja när jag ska "klistra in" en.

Jag slutar använda dom nu!

Låter nästan som du tog det jag skrev allvarligt fast jag skrev en massa smileys? Nu släpper vi det hör och tar det hela med en klackspark tror jag :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #12 skrivet: mån 21 apr 2008 22:34:12 »
ahaa... tack för glan i artikeln, kul att läsa om "oss". Såg också att de nämnde styleroom, där har jag börjat lägga ut lite varianter på tapeter, men jag är tyvärr långt ifrån färdig...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #13 skrivet: mån 21 apr 2008 22:35:27 »
Hur och var och när är Hedens marknad? ???

På grusplanen vid korvkiosken på Heden, Göteborg. 17 Maj.
Men det blir fyra gånger till i sommar om det inte går denna gången.


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforum i TTELA idag
« Svar #14 skrivet: mån 21 apr 2008 22:37:52 »
Jag lägger till plats i mitt inlägg i kalendern!
« Senast ändrad: mån 21 apr 2008 22:43:39 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se