Författare Ämne: Retroforumsträffen flyttas  (läst 14609 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Retroforumsträffen flyttas
« skrivet: mån 21 apr 2008 22:34:36 »
Då spikar vi att vi träffas på Hedens loppmarknad!

På grusplanen vid korvkiosken på Heden, Göteborg. 17 Maj. (förslag från JJ)

Klockslag  läggs till i detta första inlägg när vi kommit fram till det nedan. Alla sorts kommentarer välkomna!
« Senast ändrad: tor 15 maj 2008 19:58:39 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #1 skrivet: mån 21 apr 2008 22:46:33 »
Lite långt till Västkusten för mig! Hoppas ni andra som tar er dit får det jättetrevligt!  :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #2 skrivet: mån 21 apr 2008 22:49:10 »
Ã…tminstone en timme efter officiell öppningstid så att vi kan jämföra eventuella inköp också tycker jag.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #3 skrivet: mån 21 apr 2008 23:04:50 »
Hoppas att vi andra som inte kan ta oss dit kan mötas någon annanstans vid annat tillfälle. Den 17 maj ska jag dessutom till Finspång, kanske springer jag på lurv då...

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #4 skrivet: mån 21 apr 2008 23:08:30 »
Hoppas att vi andra som inte kan ta oss dit kan mötas någon annanstans vid annat tillfälle. Den 17 maj ska jag dessutom till Finspång, kanske springer jag på lurv då...
Kan ju varmt rekommendera att du ser till att hon befinner sig på en viss plats vid en viss tid, det är ett trevligt möte, det kan jag intyga, eftersom jag har haft det stora nöjet att råkas.  :)

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #5 skrivet: tis 22 apr 2008 21:17:01 »
Jaha, Reseda, vi kanske ska ta och träffas på Navet? Fast de har väl stängt på lördagar? Befinner mig i Kumlatrakterna den helgen. Och det är väl i princip på väg till Finspång, Jemmifer?
Allt går.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #6 skrivet: tis 22 apr 2008 21:25:52 »
Go for it girls! Till den här sortens möte är ju inte så man räknar med att folk från hela landet kan ansluta bara sådär. Ni får bilda en öst-fraktion så får vi se vad vi kan göra för att sammanstråla ännu mer seriöst längre fram
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #7 skrivet: tis 22 apr 2008 22:48:35 »
Och det är väl i princip på väg till Finspång, Jemmifer?

Cirkus 9 mil till Örebro på slingrig 70-väg... Tyvärrså blir det bara Finspång den dagen då jag ska träffa sonen på hans gruppboende. Det får väl bli en annan gång.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #8 skrivet: ons 23 apr 2008 23:37:10 »
Konvaljen, en utmärkt idé! Vi kan höras per PM längre fram!

Jemmis, 1 maj ska vi till Finspång på Endurotävling!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #9 skrivet: sön 4 maj 2008 21:06:45 »
Då spikar vi att vi träffas på Hedens loppmarknad!

På grusplanen vid korvkiosken på Heden, Göteborg. 17 Maj. (förslag från JJ)


På Lördag om knappt två veckor smäller det! Hur många har tänkt att ta sig dit? Jag skall dit iaf. Ni är väl åtminstone tre från trestadsområdet, och har alla tänkt att komma så kanske ni kan samåka?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #10 skrivet: mån 5 maj 2008 12:19:57 »
Jag har mina funderingar till att åka omkring sen jag betalat månadens räkningar :) men bensinen som finns i Lingonbilen (liten röd) räcker nog, om någon annan betalar parkeringen (det tar tre veckor att få miljöbilsparkeringsskort och det har jag ju inte fått tummen ur att söka)

Den fick sina sommardäck igårkväll på L-Gs garageuppfart. Jag svor som en borstbindare när jag och sonen rullat däck från förråd till bil och jag upptäckte att jag inte äger domkraft och fälgkors, det fanns enligt handboken två alternativ, reservhjul + detta, eller löjlig lagningssats för punktering. "Såg jag ut som nån som struttar omkring och ser söt ut och inte kan byta däck själv?" tänkte jag ilsket. Om det fanns två alternativ, varför frågade inte försäljaren? Och så dröjde det till söndag kväll att få sommardäck, för först då var L-G hemma. Bilen blev tvättad också, ser sååå fin ut nu..

Anmälningar för samåkning trestadsområdet mottages glatt! Jodå, man sitter bra fyra personer i den lilla :), jag valde min bil utifrån kriteriet att mina långbenta söner ska få plats. Mina gamla vänner som ännu berättar om skräckfärden i en Camaro mot rött ljus mm (vid Heden faktiskt) i Göteborg, när jag nyss fått körkort, ska ni inte lyssna på :)

Bild: Tänk att kortet är taget för bara fem veckor sedan...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #11 skrivet: mån 5 maj 2008 16:48:36 »
Tyvärr, har inte en sucka att komma ifrån annars hade det sannerligen varit hur kul som helst.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #12 skrivet: ons 14 maj 2008 22:15:49 »
Pga flera orsaker så ser det ut som att retroforumträffen på Lördag blir framflyttad tills en annan gång det blir loppis på Heden. Nästa gång blir den 14 Juni, men då tror tyvärr inte jag att jag kan vara där då det samtidigt blir Nostalgievenemang på Tånga Hed vid Vårgårda. Dessutom är det loppis i Herrljunga samma dag som jag också missar då. Den 26:e Juli är nästa datum för Heden-loppisen, men det är mitt i industrisemestern så då har kanske vissa andra planer. Vi får bestämma mer noggrant närmare fram.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #13 skrivet: ons 14 maj 2008 22:26:17 »
Det var dåligt med folk som vågade åka med mej i bil ja :) och själv är jag distraherad. Kan det inte finnas annat än Hedens loppis lite längre fram?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Retroforumsträff på Hedens loppmarknad Göteborg
« Svar #14 skrivet: ons 14 maj 2008 23:15:45 »
Kan det inte finnas annat än Hedens loppis lite längre fram?

Önskvärt är en specialloppis/mässa/marknad i västsverige. Och på en plats dit där det är lätt att ta sig till med tåg eller buss.

Vid Tånga Hed den 14:e Juni blir det en hel del att se och göra, men det kostar minst 100 kr att komma in, och det kanske inte alla vill betala.