Författare Ämne: Luktisar (Trend och CTP) - nostalgi från 80-talet  (läst 4195 gånger)

AndersL

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
Luktisar (Trend och CTP) - nostalgi från 80-talet
« skrivet: ons 23 apr 2008 10:46:55 »
Eftersom det här är ett retroforum tänkte jag bara tipsa om att jag precis har öppnat en liten webbshop för luktisar (skrapa och lukta-märken med motiv) från 80-talet. Den innehåller även mycket kringinformation om Trend och CTP, för i och med att det inte finns några andra svenska sajter som riktar in sig på originalluktisar (så vitt jag vet), förutom bloggar och andra sidor där de bara nämns kortfattat tänkte jag att det kunde finnas ett intresse även för detta.

Webbshopen finns på http://www.andersserier.se/luktisar/ och jag kommer att uppdatera den framöver. Så om ni vill läsa om luktisar eller handla äkta, inplastade originalmärken från 80-talet med all doft kvar är ni välkomna dit.  :)


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Luktisar (Trend och CTP) - nostalgi från 80-talet
« Svar #1 skrivet: ons 23 apr 2008 17:48:00 »
Det här var ju skitkul och nåt som nästan gått mej förbi att det funnits...

Att det finns sånt kvar på lager är ju otroligt, även om vi av erfarenhet (tack vare Retroforum) vet att det finns allt möjligt i gamla lanthandlar t ex :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Luktisar (Trend och CTP) - nostalgi från 80-talet
« Svar #2 skrivet: ons 23 apr 2008 21:02:25 »
Har det gått dig förbi? Oj... det fanns ju massor sådant, allt från polkagris och jordgubb till hundbajs, bensin och spya. Glömmer dem ALDRIG.

AndersL

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 4
    • Visa profil
SV: Luktisar (Trend och CTP) - nostalgi från 80-talet
« Svar #3 skrivet: ons 23 apr 2008 22:18:08 »
Det här var ju skitkul och nåt som nästan gått mej förbi att det funnits...

Att det finns sånt kvar på lager är ju otroligt, även om vi av erfarenhet (tack vare Retroforum) vet att det finns allt möjligt i gamla lanthandlar t ex :)

De finns egentligen inte på lager och tillverkas inte längre, jag köper in oöppnade originalförpackningar via en samlare. Så förr eller senare kommer de att ta slut.
Om man kommer ihåg dem eller inte beror nog lite på när man växte upp, for det var bara under ett par års tid som de var jättestora i Sverige.. om man är omkring 30 år nu så är det förmodligen helt omöjligt att ha missat dem. Själv är jag bara 25, så jag upptäckte dem först för ett par år sedan.