Författare Ämne: Räkor…..  (läst 2689 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Räkor…..
« skrivet: ons 9 jun 2010 20:09:48 »
Såg i tidningen att nu skall regeringen jaga personer som inte arbetar, går i skolan eller finns anmälda hos arbetsförmedlingen. Littorin har ett ont öga till personer som inte arbetar det är helt klart.

Littorin berättar också att han såg ett fantastiskt program på TV som handlade om Tyskland på 1940-talet. Där fanns det något som hette koncentrationsläger där arbetskraften hade koncentrerats på mindre ytor. När han såg dessa människor som fått förmånen att komma till dessa läger och deras entusiasm så tänkte han: Denna glädje i arbetet måste alla även här i Sverige få känna. Visserligen fanns det tvång i det hela men det kan skötas snyggt genom att koppla vistelse i lägret till bidrag.

Littorin känner också stor förståelse varför någon stal skylten med texten ”Arbeit macht frei” . Det kan faktiskt inte sägas bättre. Riktig frihet kan bara upplevas när en människa står lutad över en skurhink och knäna värker av att ha legat på golvet och skurat i 10 år. Det är frihet.

Littorin fortsätter: Tänk att få göra en riktig kalasaffär som berikar det företag du arbetar på med kanske så mycket att det ger en extra aktieutdelning till ägarna. Vilken lycka, det är att få vara med om det. Det är då man förstår det här med arbetets betydelse.

BP börjar gå mig på nerverna. Konsekvenserna av deras oljeutsläpp sprider sig över världen. Då det har införts stopp på räkfiske i de drabbade områdena så stiger priset på räkor drastiskt. Jag tycker att vår regering borde subventionera oss räkköpare med ett räkavdrag i deklarationen. Hälften av kostnaden borde vara avdragsgill precis som det är att hyra in en servitör. Men visst är det märkligt. Anlitar du en servitör för att servera dig räkor så får du dra av halva kostnaden för servitören men inte ett öre för räkorna. 



JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Räkor…..
« Svar #1 skrivet: ons 9 jun 2010 20:24:04 »
Såg i tidningen att nu skall regeringen jaga personer som inte arbetar, går i skolan eller finns anmälda hos arbetsförmedlingen.

Då ligger du illa till med andra ord!