Allmänt > Fria diskussioner

Veckans festdukning!

<< < (4/27) > >>

ada:
en bild till

begriper förresten inte glasen alls, dvs dukningen, hur står glasen egentligen, är det sherryglas och rött vin? och den där lilla koppen, hur är den placerad egentligen, och vad är den till för? känns inte som det var så noga med etiketten på 70-talet :)

Anja:

--- Citat från: ada skrivet tor 27 sep 2007 17:32:25 ---frågan är om ni hinner få tag i ett randigt överkast i dralon att duka med till fredag kväll... 

--- Slut citat ---

Har inte alla ett sådant överkast i gömmorna!! Hujeda mig  :)

Om dukningen är till en vickning, kanske värden & värdinnan vill avsluta med att bjuda på kaffe med en kopp varm punsch som avslut? Förklarar i och för sig inte placeringen, men kanske användningsområdet av den lilla koppen?!

Reseda:
Ostar, vin och RÄKOR kanske ska serveras? Kan det vara sköljkoppar?  Men det finns väl bara 4 på bilden till 7 kuvert.

Jag kan inte räkna ikväll. Såg först 4 kuvert, sedan 6 och nu 7... :-\

Anja:
Kan lampan vara en IKEA-lampa? Jag har för mig att jag sett en liknande, med den spetsiga avslutningen. Jag är osäker och mycket nyfiken på vad det kan vara.

ada:
Jag bläddrar i boken och konstaterar att jag får presentera en utomhusdukning innan det blir minusgrader, vi får slå på infravärmen och ta ett sista ryck i pensionärskuvösen helt enkelt!

Vi har i alla fall en fin retroservis (heter?) och glasskålar och bestick vi borde känna igen, glasen är samma som senast men satte vi fingret på vad det var från Orrefors?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion