Allmänt > Fria diskussioner
Veckans festdukning!
TonyR:
oj, inte lätt att se på din bild convallaria, kanske du kan lägga upp en större bild?
Ang. saftkannan på barnkalaset, kan det vara Signe Persson Melin?
ada:
Ja jag tror det är Signe Persson Melins Kvadrat-serie.
Ja visst var det lite svårt att gissa på Convallarias bild, det var jag som flyttade hit bilden från bestick, glasen och porslinet har iofs hyfsat synlig karaktär.
Vi får vänta och se om vi kan få detaljbild eller större bild.
Vårt kära retroforum verkar fullt av friska människor med meningsfullt liv som aktiverar sej på höstlovet :)
convallaria:
Jag har nog inte riktigt greppat det här med bilderna. De får ju var max 140 kB, men då blir mina bilder pyttesmå. Andra verkar kunna göra större bilder. Har jag för hög upplösningen eller är det nåt annat trick?
JJ:
Lägre upplösning kombinerat med högre kilobyte ger större bilder i monitorn. Jag scannar mina bilder i photoshop och sparar i kvalitet 3 av 11. Högre upplösning än så syns inte på skärmen.
ada:
Convallaria, vd använder du för program när du minskar bilder? Det ser inte ut som det ställts in på mindre än 140 kb, utan snarare 40? Om du vill lösa det på stört kan du skicka över fotot till admin@retroforum.se så kan jag fixa till det
JJ, jag är inte enig, när man minskar på kvaliten på ditt sätt blir det ofta "fult" runt konturer osv, när du ändå har Photoshop gå till "spara för webben", där kan man styra storleken precist, och jag lägger mina bilder i kvalitet 60, då förlorar man inte nämnvärt.
Annars har jag bildtips i tråden Bifoga bild http://www.retroforum.se/index.php/topic,207.0.html
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion