Allmänt > Fria diskussioner
Veckans festdukning!
convallaria:
Facit vecka 44:
tallrikar Primör, Stig Lindberg, 1970-tal
Skål Orrefors 1950-tal (Sven Palmqvist?)
convallaria:
Jag framhärdar jag, eftersom jag ändå dukar, men det är ju ADAs tråd från början med dukningar ur böcker. jag tycker det är kul att gissa på allt möjligt, så ni andra kan väl också ta bilder före maten! Här kommer mitt bidrag vecka 46. Imorgon kommer facit för vecka 45 där Reseda hade rätt på glas och bestick.
Det blir bara en lite tumanhandfest idag med fläskfilé i drymartinisås med gröna oliver och citron. Men först ska här simmas 600 m!
ada:
Tack för att du tagit tag i veckans festdukning, Convallaria, jag tror du har en gaffel från serien Lion, Hackman av Bertel Gardberg då det är en fyrtaggare (den seriens små gafflar är däremot tretaggare) Kniven stämmer inte med den serien, så är det en luring du lagt in här?
Känner igen glasen men orken att leta har inte infunnit sig än efter helgen :)
Salladsbesticken är det samma som förut, obesvarat? Det vore roligt att höra vad det är.
Fel av mej, salladsbesticken hade vi ju i en egen tråd http://www.retroforum.se/index.php/topic,255.0.html
Pierre Forssell Gense
convallaria:
Besticken är troligen en kopia av Hackmans och kniv och gaffel hör ihop. Tog med salladsbesticken från Gense igen, för att förra bilden var så dålig och ja, dem har vi haft i gen tråd tidigare, men då var skaften avkortade.
Glasen är en favorit från mitt födelseår....
Tallrikarna något tidigare ...
Ljusstakarna är också fortfarande ogissade...
Servetterna är från de stora varuhuset och duken från indiska med tio år på nacken
ada:
glasen: Rhapsody av Sven Palmqvist?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion