Jag har mina funderingar till att åka omkring sen jag betalat månadens räkningar
men bensinen som finns i Lingonbilen (liten röd) räcker nog, om någon annan betalar parkeringen (det tar tre veckor att få miljöbilsparkeringsskort och det har jag ju inte fått tummen ur att söka)
Den fick sina sommardäck igårkväll på L-Gs garageuppfart. Jag svor som en borstbindare när jag och sonen rullat däck från förråd till bil och jag upptäckte att jag inte äger domkraft och fälgkors, det fanns enligt handboken två alternativ, reservhjul + detta, eller löjlig lagningssats för punktering. "Såg jag ut som nån som struttar omkring och ser söt ut och inte kan byta däck själv?" tänkte jag ilsket. Om det fanns två alternativ, varför frågade inte försäljaren? Och så dröjde det till söndag kväll att få sommardäck, för först då var L-G hemma. Bilen blev tvättad också, ser sååå fin ut nu..
Anmälningar för samåkning trestadsområdet mottages glatt! Jodå, man sitter bra fyra personer i den lilla
, jag valde min bil utifrån kriteriet att mina långbenta söner ska få plats. Mina gamla vänner som ännu berättar om skräckfärden i en Camaro mot rött ljus mm (vid Heden faktiskt) i Göteborg, när jag nyss fått körkort, ska ni inte lyssna på
Bild: Tänk att kortet är taget för bara fem veckor sedan...