Författare Ämne: Antikprat ?  (läst 13495 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
Antikprat ?
« skrivet: tor 24 apr 2008 23:57:08 »
"Kriget" mellan Retro och PES har gynnat AP. Lite aktivitet här och där. Vad tycker Ni?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #1 skrivet: fre 25 apr 2008 00:36:54 »
Jag tycker det har varit för bra väder på sista tiden för att friska människor ska sitta och uggla vid datorn :) Ett hälsotecken tycker jag det är alltså.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #2 skrivet: fre 25 apr 2008 00:44:04 »
Instämmer, våren har kommit och det spritter i kroppen. Svårt att få tid till pc:n.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Antikprat ?
« Svar #3 skrivet: fre 25 apr 2008 07:51:08 »
Jag tror absolut att våren gör inverkan, åtminstone gör det det för min del.
Dessa dagar har jag dels varit i stockholm i samband med ett uppdrag jag har; har varit på informationsmöten, suttit i möten, klippt getter, haft öppet i affären, putsat fönster, tagit hand om dammråttor som kommer fram i solen etc, etc, etc. Min tid vid datorn har varit nästan absolut minimum senaste dagarna/sista veckan, har inte ens hunnit utföra de arbetstimmar jag borde ha gjort... *vojne-vojne* för att dygnet har för få timmar just nu.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #4 skrivet: fre 25 apr 2008 09:37:52 »
Blir inte så mycket tid här vid PC:n, och så kommer det att förbli ca 4 månader framåt. Häääärligt med första solen och man får sätta nävarna i myllan, jag ska dessutom planera min nya "trädgård" på ca 30m2. ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #5 skrivet: fre 25 apr 2008 10:32:06 »
Det är lite taskigt med prylar i de mer centrala affärerna så loppandet och shoppandet är mer koncentrerat till helgerna. Gick en längre runda i går, hittade inte ett taj. Tror det är likadant i hela landet och det inverkar menligt på aktiviteterna.

Nej nu ser man fram mot helgens Megor. Det är ovanligt mycket på gång till helgen det tänker jag inte missa. Känner att fynden kommer att trilla in på rad. Så snart kommer det att regna med nya fynd både här och där. Själv sitter jag rätt nöjd ändå efter förra helgens fina franska ”griskanna” från 1880 som jag la in på antikforum.eu då den är antik. Ni som inte sett den gå in där och titta, den är skitfin. Här är länken:

http://antikforum.eu/index.php/topic,41.0.html

Att AP har hög aktivitet är inget som förvånar. AP är mest befolkat av Traderasäljare som vill ha prisuppgifter innan prylar läggs ut på Tradera. Det gör AP mindre väderkänsligt än de övriga. 

Fast Ada det ena behöver inte utesluta det andra. Jag sitter faktiskt skönt i solen med min bärbara tack vara mobilt bredband som är toppen just fina dagar.


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #6 skrivet: fre 25 apr 2008 10:48:38 »

Fast Ada det ena behöver inte utesluta det andra. Jag sitter faktiskt skönt i solen med min bärbara tack vara mobilt bredband som är toppen just fina dagar.


Jag blev så snopen när jag hade tänkt mig att sitta på balkongen med min första bärbara, och skärmbilden är helt värdelös i solskenet, hur bär du dej åt?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #7 skrivet: fre 25 apr 2008 11:48:03 »
Det beror på vad du har. Jag har en svindyr Lenova (skärm över full HD) och det går bra. Du vet min arbetsgivare vill bara att jag skall ha det bästa och jag kan inte göra arbetsgivaren besviken genom att inte ta emot. Det är dessutom oartigt, eller hur?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #8 skrivet: fre 25 apr 2008 12:12:02 »
Nu blev jag nyfiken, ärligt. Jag är också priviligerad med en arbetsgivare som låter mig få det bästa och säga vad man vill, IBM/Lenova är bara bäst. Men, trots en IBM T61p så är det svårt att sitta ute och se på skärmen.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #9 skrivet: fre 25 apr 2008 12:26:23 »
Ada det är likadant med min skärm, den blir helt blank och svart när jag tar ut den, jäkligt trist, den var inte billig heller, det är en Amilo Pi 2515, kostade omkring 10.000:- och så går det inte att ha den utomhus  :(

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #10 skrivet: fre 25 apr 2008 14:20:11 »
Jag har en T61P och den går på drygt 20.000 kr plus moms den har 1920 x 1200 bp upplösning. Funkar bra i solsken.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #11 skrivet: fre 25 apr 2008 14:36:34 »
Nu är ju jag min egen arbetsgivare för det mesta arbetet vid datorn, och den har finansierats med det jag fått in, så min arbetsgivare (jag) unnade mej en Acer Aspire 3690 för 6900 (om jag minns rätt) för drygt ett år sedan 120 Gbyte, 1.60 GHz, 1GB RAM
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #12 skrivet: fre 25 apr 2008 14:43:33 »
Det är upplösningen som är avgörande för hur den tål att arbetas med i solen. Fast jag kan trösta dig med Ada att till sommaren kommer priserna att falla ordentligt även på dessa dyrare bärbara som brukar betecknas workstations.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #13 skrivet: fre 25 apr 2008 14:58:08 »
1280 x 800, jag har faktiskt inte kollat hur denna skulle funka på balkongen, och vill inte testa nu, efter antibiotikakuren väntar jag lite till med solbad tror jag.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Antikprat ?
« Svar #14 skrivet: fre 25 apr 2008 15:08:00 »
Sen är jag egentligen väldigt nyfiken på de högintellektuella tankesprång som måste nedtecknats på AP igårkväll då besöksfrekvensen gick upp igen här på Retro (= pratade de om oss?)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se