Allmänt > Fria diskussioner

Prinsen av Abou Dhabou

<< < (3/3)

kikarbara:

--- Citat från: änglautanskor skrivet ons 30 apr 2008 22:34:30 ---Jag hade älskat  att ha en hålborrare av ost i min släkt, så härligt  att få äta hålost , vilken underbar barndomsdröm.

--- Slut citat ---

Hm, ja, det skrattas frekvent åt detta, mm mm  mm för konstiga historier är vardag här. 

Nu är det ju så att det här päronet ramlade strax under äppelträdet. Något vi erfor första gången vi hälsade på hans far som bor i sin lilla stuga med finsk flagga och bastu och alla sina motorcyklar i ytterkanten kring vänersborg/uddevalla/. Det var nervöst första gången jag skulle ta med mig barnen, de var ju ändå fyra och jag hade inte träffat pappan tidigare. Skulle han klara av så många barn och deras ljudnivå? Han var ju trots allt till åren kommen. Nåja, han bestämde att alla barnen (sex stycken varav två tonåringar) skulle sova ute i basturummet med honom, och så fick vi andra vuxna (även mannes syster och man var med) sova i stugan och rå oss själva där.

Efteråt fick vi höra att barnen knappt hade vågat sova för alla vargar och björnar och huvudlösa män med en yxa i handen som knackade på dörren mitt i natten, men att de kunde vara helt trygga för de hade vår hund med sig och sist hon hade varit med hade hon haft en brottningsmatch med den största av björnhanara i trakten och vunnit och han hade en tand från björnen vid det tillfället....
Historier om björnar och varjar och huvudlösa män får de fortfarande höra varje gång vi är där...

kikarbara:
Prinsen har dock landat i sin egentliga roll och helt och hållet tagit till sig detta så det har inte längre nyhetens behag.
Häromdagen blev han kallad "Prinsen av Abou Dhabou" av sin syster men han tittade på henne och svarade:
"Du behöver inte reta mig bara för att jag är prins" och så fortsatte han med det han höll på med. Så var det med det.  :D

tja, jag går och väntar på att pappa skall krypa till korset och säga som det är eller tills den dagen kommer där lilleman inser att detta var en barndomshistoria att skratta med sina barnbarn åt... *suckar*.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion