Författare Ämne: Buggar i systemet?  (läst 3450 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Buggar i systemet?
« skrivet: ons 30 apr 2008 10:37:48 »
Senste inlägget har inte ändrat sig på länge, inte heller nyaste medlemmen (framsida) när jag får fram olästa inlägg så kommer jag till tidigare sistasidor och sistainlägg, visa olästa inlägg sedan ditt senaste besök fungerar inte... etc.

Är det bara jag som har det såhär?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Buggar i systemet?
« Svar #1 skrivet: ons 30 apr 2008 13:08:34 »
Jag har forskat i detta nu, på forumtillverkarnas eget forum, någon enstaka användare råkar ut för detta verkar det som på andra forum

Ett test som är värt att göra är att rensa cachen och för att få med vad det heter på svenska och engelska klistrar jag från ett ställe

Citera
Microsoft Internet Explorer 6 och nyare versioner

1. Klicka på menyn Tools/Verktyg och välj Internet Options/Internet-alternativ.

2. Välj därefter funktionen Delete Files/Ta bort filer under Temporary Internet Files/Tillfälliga Internet-filer. Klicka på OK.

3. Välj funktionen Clear History/Rensa Tidigare under History/Tidigare och klicka på OK.

4. Stäng fönstret genom att klicka på knappen OK längst ned och stäng webbläsaren.

("rensa allt" är onödigt då man tappar bort om man vill vara inloggad här och på andra ställen för alltid)

Detta skulle i såfall vara för att själva IE buggar när man har för mycket lagrat i cacheminnet.

Det här som visar när man besökt en länk eller inte, är basic för webbläsaren, samma som visar vilka sidor man besökt på AP (och japp, allt är borta nu när jag har gjort ovanstående procedur själv: När jag kollar AP, ser inga trådar besökta ut nu, tack och lov inte nytt, nytt, nytt på Retroforum, det är inte exakt samma då det räknar från när medlemmen var inne senast men samma princip)

Läs också Antikforum http://antikforum.eu/index.php/topic,44.0.html
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Buggar i systemet?
« Svar #2 skrivet: ons 30 apr 2008 13:30:01 »
Tack, tack, tack... fick en ny sista medlem och ett nytt sista inlägg... det var skönt, stort tack Ada!!

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Buggar i systemet?
« Svar #3 skrivet: ons 30 apr 2008 13:31:21 »
Nu funkar även återigen olästa inlägg sedan senaste besöket! Känns som att jag åter kan hålla mig up-to-date här igen!  :) :) :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Buggar i systemet?
« Svar #4 skrivet: ons 30 apr 2008 14:03:56 »
Hjälpte det att rensa cachen alltså? Eller funkade det ändå?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se