Författare Ämne: Också Nanny Still?  (läst 3540 gånger)

forekristus

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Också Nanny Still?
« skrivet: tor 1 maj 2008 16:21:19 »
Väl inne på Nanny Still kanske jag kan passa på att fråga om den här. Jag associerar nämligen till henne hela tiden när jag ser den och undrar om det finns någon grund där bak i minnet? Tacksam även för gissningar...

Vänligen

Rickard

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Också Nanny Still?
« Svar #1 skrivet: tor 1 maj 2008 16:58:44 »
Du tänker kanske på Nappi(knapp) och Tippa(droppe) av Helena Tynell? Det är inte riktigt samma knapp men det är det jag associerar till i alla fall
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

forekristus

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
Också Nanny Still?
« Svar #2 skrivet: tor 1 maj 2008 17:05:20 »
Jo i min jakt på associationsled har jag varit också där, pga färgen och just knappen men formmässigt känns det inte alls Tynell och glaset är vansinnigt tunt. Viss ålder ska den ha för de jag köpte den av hade fått den från sitt föräldrahem. Men förmodligen är jag helt ute och cyklar med Still. Tanken på Ryds har slagit mig men jag har inte kommit mycket längre på det...

Men tack för tipset!

Vänligen

Rickard

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Också Nanny Still?
« Svar #3 skrivet: tor 1 maj 2008 17:34:30 »
Väl inne på Nanny Still kanske jag kan passa på att fråga om den här. Jag associerar nämligen till henne hela tiden när jag ser den och undrar om det finns någon grund där bak i minnet? Tacksam även för gissningar...

Vänligen

Rickard

Men hallå, Rickard!! Visa genast mer av bakgrunden till översta bilden, sitter ju här och försmäktar helt och ägnar mig åt våta drömmar, så det är absolut inte tillrådligt att jag får sitta här och fundera hur länge till som helst utan att få min nyfikenhet stillad...
Vad har du för bänk och prydnader i bakgrunden där??

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
FLYTTAD: skolplancher från Jung-Koch-Quentell
« Svar #4 skrivet: fre 2 maj 2008 12:06:06 »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se