Författare Ämne: Nu har vi invigt nya butiken :)  (läst 23525 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #15 skrivet: sön 4 maj 2008 21:48:52 »
Jag hade tänkt att ta en dagstur till huvudstaden i sommar någongång. När exakt beror på när jag hittar ett tåg med billiga biljetter åt båda hållen. Jag tänkte komma dit runt 10 på förmiddagen och sedan resa hem igen vid 18-19. Förmodligen blir det inga inköp pga prisnivån, men det blir en hel del tittande i butiker som jag skaulle vilja besöka. Modernity, Jackson, Wigerdahls Värld, Nostalgipalatset och även några butiker som säljer vykort. Om du ligger i närheten av någon av dessa så kommer jag säkert in en sväng. Tips på andra sevärda butiker är också önskvärt.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #16 skrivet: mån 5 maj 2008 09:15:29 »
Wanja; ett litet tips, det har ju rått lite obalans på en viss säljsajt de senaste dagarna så många skapar konton även på www.bjudo.se, där kan du även lägga in dig under något som heter katalogen med kontaktuppgifter och telefonnummer etc.

Gå in på startsidan och scrolla dig allra längst ner. Så hittar du "katalogen" där.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #17 skrivet: mån 5 maj 2008 16:47:13 »
Jemmifer: Vi kör samma öppettider som i gamla lokalen, dvs onsdagar och fredagar 14-19, lördagar och söndagar 12-18. Vi kommer utöka öppettiderna, men först måste jag kartlägga vilka tider och dagar som det är mest folk i rörelse i området.
JJ: Pinsamt, men jag har dålig koll på andra butiker... Jag ska tänka en stund så återkommer jag! Min butik ligger vid Hornstull, så det är bara 2 stationer med t-bana från Wigerdals, alternativt några minuter med buss 4 eller 66.
Kikarbara: Tack, det kanske kan vara något!

Retro71

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #18 skrivet: tis 6 maj 2008 12:26:40 »
Vad är pris på den orange pall/stolen som står med de två vita stolarna som syns på bild?
 ::)

När ja ändå frågar... pris på vita stolarna?  :o


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #19 skrivet: tis 6 maj 2008 13:19:17 »
Välkommen till forumet förresten.

Du kan skicka mail ("kuveret" till vänster) eller PM ("pratbubblan") til Wanja för såna direkta frågor.

Jag har ABSOLUT inget mot marknadsföring och affärer, men såna detaljer kan man ta sinsemellan. Gränsen måste dras nånstans så det inte blir ett endaste köpslående i trådar. (Köp och sälj har vi ju annars längst ner i forumet)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #20 skrivet: tis 6 maj 2008 14:18:51 »
Precis vad jag just tänkte skriva :) Välkommen att maila mig för info och prisuppgifter!

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #21 skrivet: tor 8 maj 2008 15:29:57 »
Igår fick jag besök av BF i butiken :) Dessvärre hade jag glömt espressobryggaren hemma...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #22 skrivet: tor 8 maj 2008 15:43:06 »
Fy skäms, vi SKA ha espresso när vi kommer :)

Men vad kul, man önskar man var där och fick stilla sin nyfikenhet på forummedlemmar...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #23 skrivet: tor 8 maj 2008 21:09:24 »
Kommer du att ha semesterstängt i butiken i sommar? Jag skall snart köpa tågbiljetten för att kunna få den till bra pris och jag skall försöka åka dit på en Fredag om inte de andra ställena som jag skall besöka har stängt då. Troligtvis i slutet av Juli eller början av Augusti.

Och du behöver inte bjuda på espresso när jag kommer eftersom jag inte är så förstjust i det.

BF

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #24 skrivet: lör 10 maj 2008 16:22:06 »
Fy skäms, vi SKA ha espresso när vi kommer :)

</ironiläge PÃ… ;)>
Ja just det, butiker som inte håller vad dom lovar ska bojkottas.
Dessutom fanns där inget av intresse ::).
</ironiläge AV>

Skämt åsido, - en mycket trevig butik, med massa både möbler & prylar som jag själv skulle vilja ha,
(- så ni andra kan ju vänta till semestern med era besök, så att jag hinner tänka färdigt . . . . ;D )

Det var definitivt inte sista besöket, håll pannan varm & lycka till med affärerna.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #25 skrivet: lör 10 maj 2008 18:40:08 »
Kul att du gillade butiken :) Angående semester så är det lite oklart än så länge. Jag skulle behöva ta mina vanliga 2 veckor i Vilshärad (Halmstad) eftersom havet där är det enda som funkar som batteriladdare för mig, men samtidigt känns det förstås trist att ha butiken stängd. Eventuellt får min pojkväns mor sköta ruljansen om vi åker iväg... Ã…terkommer i ärendet så fort jag fattat ett beslut :)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #26 skrivet: tor 22 maj 2008 20:17:57 »
Jag lovade återkomma om semesterstängt, nu är det spikat vilka veckor vi flyr stan. Vi är borta 25/7-10/8. Eventuellt står min pojkväns mamma i butiken (hon genomgår eldprovet nu i helgen när vi är på inköpsresa - samma helg som stora gatuloppisen runt Hornstull), men det är inte säkert.
Just det, jag har senarelagt öppettiderna, nu är de som följer:
Onsdagar 15-20
Fredagar 15-20
Lördagar 12-18
Söndagar 12-18
Titta in, vettja :)
« Senast ändrad: fre 23 maj 2008 16:51:49 av Wanja »

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #27 skrivet: lör 12 jul 2008 18:27:38 »
JJ! Hur blir det med Stockholmsresan? Det är nu klart att min pojkväns mor står i butiken när vi är borta på kombinerad inköpsresa/semester :) Jag har utökat öppettiderna ytterligare, nu är de som följer: Onsdagar 15-20, fredagar 15-20, lördagar & söndagar 12-19. Möjligt dock att butiken stänger 19 resp 18 när vi är borta 25/7-10/8, tror inte att vikarien vill stå hela kvällarna :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #28 skrivet: lör 12 jul 2008 21:31:30 »
Den kommer att bli av men det blir senare än jag hade tänkt från början. Troligtvis i slutet av Augusti eller början av September. Jag har planerat in ett antal aktiviteter under semestern och eftersom inget kul är gratis så får vissa saker läggas senare efter Julilönen och Augustilönen.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Nu har vi invigt nya butiken :)
« Svar #29 skrivet: tor 2 okt 2008 19:20:50 »
Igår fick jag celebert besök, minsann - ingen mindre än självaste Herr JJ kom till butiken! Dock hade jag inget som föll honom i smaken, men kul att få ett ansikte bakom namet i alla fall :) Beklagade mig över att det inte kom några kunder - fram tills han gick hade jag sålt för fantastiska 200 kronor... Detta ändrades dock sista timmen och dagen avslutades som all time high! Hm, undrar om det var hans besök som gav tur?