Författare Ämne: Missförstå vad jag säger...  (läst 49293 gånger)

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #15 skrivet: sön 4 maj 2008 08:20:18 »
En miljon flugor kan inte ha fel, ät skit!
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #16 skrivet: sön 4 maj 2008 10:30:09 »
Nej nu överdriver du allt, om det får plats 1300 i blå hallen, är det väl 7-800 flugor det handlar om? Jag tycker det är fult av dej att smutskasta Sveriges finaste tillställning, du rackar ner på maten bara för att du är avundsjuk och skulle vilja sitta där mittemot kungen och Silvia egentligen. Jag för min del önskar bara jag fick klä upp mej i långklänning och äta från Nobelservisen och bara njuta... Suck, vad är väl en bal på slottet? Alldeles alldeles underbar!
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #17 skrivet: sön 4 maj 2008 10:48:55 »
1300 för 700-800 flugor....horibelt, flugorna kommer nog helt gratis om man sitter med bar underkropp på en höbal.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #18 skrivet: sön 4 maj 2008 11:34:19 »
Det var ju en sak mellan dej och mej vad vi gjorde i Anderssons lada, jaja, jag förstår, det ingår i förnedringslekarna att offentliggöra och få mej att rodna, jag får väl ta det

Kan väl lika gärna påminna dej här och nu då, att inte glömma hundhalsbandet och flugsmällan till i eftermidag
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #19 skrivet: sön 4 maj 2008 12:20:45 »
Funderar på att censurera mej själv :) vet inte om associationerna blir så lyckade :) sen är det inte "Missförstå vad jag säger..." på avsett sätt, går det jag skrev att spinna vidare på? Låter bli att ta bort, men skriver en ny:

Ursäkta mej men nu får jag allt bli lite språkpolis här, vi som pratar om porslin ska ju känna till terminologin, det är väl det minsta man kan begära:

Underkopp? Det heter tefat om fatet är under en tekopp, och kaffefat om det är under en kaffekopp, och hör sen!

Fast det lät häftigt med en bar av höbalar, KAN du inte visa en bild på det?
« Senast ändrad: sön 4 maj 2008 12:36:52 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #20 skrivet: sön 4 maj 2008 17:19:45 »
Alltså tefat!! Vi som kommit lite längre i rymdkunskap vet, att det är UFO det heter.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #21 skrivet: sön 4 maj 2008 18:57:24 »
Jaha du tror du är duktig och språkligt begåvad Reseda, tillåt mig småle ;D.
Men stava kan du inte, det stavas IDO inte UFO har väl alldrig hört att ett tvättställ heter UFO.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #22 skrivet: sön 4 maj 2008 20:49:54 »
Jaha du tror du är duktig och språkligt begåvad Reseda, tillåt mig småle ;D.
Men stava kan du inte, det stavas IDO inte UFO har väl alldrig hört att ett tvättställ heter UFO.

Nisse tänker inte tvätta sig innan det är bevisat att ufon finns....

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #23 skrivet: mån 5 maj 2008 00:00:34 »
Säg inte att Nisse och Rudolf inte finns *darrande underläpp*

Hur ska jag då få mina julklappar?!  :'( :'( :'(
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #24 skrivet: mån 5 maj 2008 21:06:42 »
Herregud ada lilla, har du aldrig hört talas om TOMTEN?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #25 skrivet: mån 5 maj 2008 21:25:00 »
Men det har jag Reseda. Tomten det är en kille som kommer med en stake i handen som han vill att man skall polera åt honom. Det tillhör julens höjdpunkter.

Ada, jag tolka det du skriver om underkoppar och höbalar att du vill få in lite erotiska texter här. Har jag inte förstått dig rätt?

Redigering: Ada tog de direkta uttrycken, censur jajamen, det finns gränder för missförstånden
« Senast ändrad: mån 5 maj 2008 21:38:11 av ada »

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #26 skrivet: mån 5 maj 2008 21:43:43 »
Exotiska texter? Såå exotiskt är inte höbalar på bonnvischan att det är nåt att hetsa upp sej för, i dessa mugg-tider är flygande tefat desto sällsyntare
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #27 skrivet: mån 5 maj 2008 21:46:39 »
Myggtider, men har de redan vaknat till liv, fy fasen, jag som hatar mygg!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #28 skrivet: mån 5 maj 2008 21:48:39 »
Oj gränder, skumma gränder, där kan det hända mycket Ada. Inte för att det är en gränd direkt men jag står här i korsningen mellan Kungsgatan och Sveavägen och tittar på folket som passerar. Men är inte det där Kalle Tjäder, känd från TV? Jo visst är det han. Alltid denna perfekt matchande klädsel som ser ut att ha kommit till av en slump. Det ligger ett stort arbete bakom att matcha kläder på det sättet, perfekt men ändå spontant och lite nonchalant.

Oj där kommer Emma Svan gåendes. Ja hon är ju något alldeles extra, man bara dööör när man ser henne. Hur kan man vara så spännande och ändå så helt vanlig? Man skulle kunna tro att hon är en vanlig tjej. Men det är hon naturligtvis inte med den proveniensen. Ã…h vilken patina hon har. Se bara på den perfekt sminkade hyn som matchar hennes exklusiva garderob, suck, man bara dööör.

Nej men vad ser jag, de båda stannar och börjar prata. Har de stämt träff här, det kallar jag nyheter. Emma Svan och Ã…ke Tjäder ett par, ja vad skall man tro? Nej titta nu för han sin arm under hennes och de går tillsammans Sveavägen ner i riktning mot Wennergrens Center. Ja säger då det. Guuud va man kan uppleva mycket i en gatukorsning i Stockholm.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Missförstå vad jag säger...
« Svar #29 skrivet: mån 5 maj 2008 23:20:21 »
Milda makaroner! Har Lennart Svan släppt väder? Ã… så defekta minkar springande i byn?
Nu går skam på torra land. Händer det så mycket när du promenerar din gatukorsning!! ::)

I förra veckan trodde jag din gatukorsning  var en äkta champion som fick valpar i mars. ??? ???