Författare Ämne: Tema - svart/vitt  (läst 12322 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Tema - svart/vitt
« skrivet: fre 21 sep 2007 23:14:02 »
Skall nu försöka lägga in en bild här för första gången, och passar då på att visa mina favoriter inom svart och vitt. Krenitskålen är visserligen inte av porslin, men den ville jag också ha med.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #1 skrivet: fre 21 sep 2007 23:21:03 »
Spisa Ribb går väl alltid hem, likaså Domino.
Jag renoverade ett kök en gång i tiden som blev ett eldorado i svart-vitt, svart-vit rutig matta, svart diskho, svart vattenkran, svarta och vita kakelplattor ovan spis och diskho, svarta skåpluckor med vit stomme, vitt tak och halva överdelen av väggarna samt grå bröstpanel ??? ??? ???
Låter kanske helt åt hel..te men blev faktiskt väldigt bra :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #2 skrivet: fre 21 sep 2007 23:31:02 »
Mycket snyggt! Det är Colorado i svartvitt vi ser också?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #3 skrivet: fre 21 sep 2007 23:39:00 »
Colorado är min favoritservis, men jag saknar saltströaren i svartvitt(någon som har en sådan som bara ligger och skräpar?).

Ett svartvitt rutigt golv kanske jag kommer att lägga in i den nya lägenheten som jag flyttar till ganska snart, men det är viktigt att det ligger på tvären. Turkosa överskåp, bänkskiva i teak och ljusgula underskåp kommer det eventuellt att bli.

En bild med tema rött kommer snart!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #4 skrivet: fre 21 sep 2007 23:49:27 »
Det är tur man är lite egen ;D

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #5 skrivet: lör 22 sep 2007 00:03:32 »
JJ, Du måste bara komma i kontakt med en kille. Han jobbar med att återställa miljöer utifrån ursprunget. Han har/hade (?) en köksinredning som jag tror Du skulle kunna vara intresserad av. (En gardering, vet inte om det finns kvar.) När jag fick se den var jag beredd att flytta till en annan bostad för att delarna skulle passa!

Inredningen är från ett designat kök, från rätt tid och bland det läckraste jag sett. Vissa luckor var i en underbar blå/turkos färg, självklart inte placerade i symmetri.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #6 skrivet: sön 23 sep 2007 18:35:20 »
Det låter ju onekligen intressant. Men det ser ut som att det kommer att dröja till våren innan jag flyttar. Utgifterna blir då större och jag vill gärna kunna spara ihop till några måste-ha-prylar innan dess. Och att delarna kommer att passa i mitt kök är inte alls säkert.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #7 skrivet: mån 24 sep 2007 00:10:27 »
Jag hoppas köksinredningen kommer att hamna på rätt ställe. De turkosa detaljerna är i Perstorp. Resten är teak.

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #8 skrivet: mån 1 okt 2007 19:40:44 »
Detta är egentligen totalfusk eftersom inte en enda del är svensk, och en är t.o.m. plast, men här är en liten svart/vit bild från mig.  :)

Från vänster till höger ser ni: Clam ashtray av Alan Fletcher, skål från Ridgway potteries Homemaker-serie (har lagt in mer info i en annan tråd under övrigt ursprung), vinägerkanna från Hornseas Alpine-serie och ett salt/peppar-set (som tyvärr saknar ett lock) från Hornseas Summit-serie. Samtligt inköpt i England under tiden jag bodde där.
« Senast ändrad: mån 1 okt 2007 19:46:55 av Chicaboom »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #9 skrivet: mån 1 okt 2007 23:39:51 »
här är en liten svart/vit bild från mig.  :)
Tackar för den!
Citera
Samtligt inköpt i England under tiden jag bodde där.

De är bara sååå bra på Retroforum. Var står det att det måste vara från Sverige? ;D
« Senast ändrad: tis 2 okt 2007 00:32:42 av ada »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #10 skrivet: mån 1 okt 2007 23:46:37 »
Nu blev det fel.

Jag försökte kommentera/citera två olika synpunkter i inlägget. Min första synpunkt "Tackar för den!" finns inne i citatet.

Sorry. Jag har redan fått support på just detta. Det hjälpte inte. :'(


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #11 skrivet: tis 2 okt 2007 00:34:48 »
ändrade i ditt inlägg, anja

det enda lilla var ju att det ligger under "svenskt porslin"

jag flyttar tråden om ni tycker det, eller så behöver man inte ta så hårt på det, det är vilket som, välj :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #12 skrivet: tis 2 okt 2007 07:10:13 »
Som sagt, det är ju under svenskt porslin så egentligen är det lite fel, men det var den här tråden som inspirerade mig att ta bilden, därför hamnade den här.  :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #13 skrivet: tis 2 okt 2007 12:15:42 »
Om någon undrar över vaserna på min bild så heter de "Pronto" och är från UE. Kul att se bilder på diverse prylar på ett tema.

Den utlovade bilden på tema rött får nog utgå - jag tog en bild men den blev för rörig.

Errka

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 18
  • Samlar gamla radiogrammofoner, radio, stenkakor mm
    • Visa profil
    • Errkas Radioheaven
SV: Tema - svart/vitt
« Svar #14 skrivet: sön 7 okt 2007 14:33:15 »
Skall nu försöka lägga in en bild här för första gången, och passar då på att visa mina favoriter inom svart och vitt. Krenitskålen är visserligen inte av porslin, men den ville jag också ha med.

Grymt avundsjuk på kopparna. Jag och min sambo har länge tittat på sådana. Marie, min sambo, hade en sådan i sitt förälrarhem. Den blir väl arvegods förr eller senare...
Hur som, svart&vitt kan vara skitsnyggt!

/Errka
/Errka i Hultsfred